ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله همکلاسی: هفته ناآرام دانشگاه‌ها

گفت‌وگو با پیام اولاد عظیمی، فعال سابق دانشجویی دانشگاه ارومیه، در ارتباط با تجمع دانشجویان دانشگاه ارومیه

دانشگاه‌های ایران هفته ناآرامی را پشت سر گذاشتند. در چند دانشگاه کشور دانشجویان با برپایی تجمع و برگزاری تحصن نسبت به وضعیت مدیریت دانشگاه‌های محل تحصیل خود اعتراض کردند.
در دانشگاه دامغان، صد‌ها تن از دانشجویان دست به تحصن زدند و با تجمع در مقابل سلف غذاخوری و قرار دادن سینی‌های وعدهٔ نهار خود در صحن دانشگاه دست به اعتصاب زدند.
خواسته این دانشجویان، رسیدگی به سوء مدیریت دانشگاه، توقف برخوردها با فعالیت‌های فرهنگی بدست معاون فرهنگی منتصب، رفع فضای «خفقان و رعب آلود» برای فعالین سیاسی و احکام محرومیست از تحصیل و برخورد با نشریات و تشکل‌های دانشجویی عنوان شده است.
آن سو‌تر در دانشگاه بوعلی سینا، جمعی از دانشجویان، در حضور جعفر توفیقی، خواستار برکناری دکتر زلفی گل رییس این دانشگاه شدند.
جعفر توفیقی که که روز یکشنبه به مناسبت جشن ورودی‌های جدید دانشگاه بوعلی سینا به همدان سفر کرده بود، با اعتراض دانشجویان نسبت به رییس فعلی این دانشگاه مواجه شد.
دانشجویان در حضور سرپرست وزارت علوم به مدیریت ضعیف دکتر زلفی گل اعتراض کرده و خواستار فضای باز سیاسی و برکناری دکترزلفی گل شدند.
همچنین گزارش شده است که اعضای بسیج دانشجویی به این اعتراض واکنش نشان داده و همچنین نیروهای امنیتی در محل حضور چشمگیر داشته‌اند.
دانشجویان معترض همچنین خواستار «حمایت از تشکل‌های دانشجویی مستقل»، «صدور مجوز برای نشریات»، «صدور مجوز برای کرسی ازاد اندیشی» و «لغو تفکیک جنسیتی» شده‌اند.
همزمان در دانشگاه ارومیه نیز، چند صد تن از دانشجویان در اعتراض به عملکرد ریاست دانشگاه و فضای امنیتی حاکم در حیاط دانشگاه صنعتی ارومیه تحصن کردند.
بر مبنای گزارش‌ها مطالبات این دانشجویان مواردی چون احیای انجمن‌های علمی، ایجاد فضای باز سیاسی، صدور مجوز برای نشریات دانشجویی و توقف تفکیک‌های جنسیتی عنوان شده است.
در ارتباط با تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه با پیام اولاد عظیمی، فعال سابق دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت‌وگویی کرده‌ایم.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20131005_Hamkelasi_FarshadMohammadi.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.