ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد شد

علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران سرانجام عباس صالحی، چهره کمتر شناخته‌شده از حوزه علميه را به‌عنوان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد منصوب کرد.

پس از گمانه‌زنی‌ها سرانجام علی جنتی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران عباس صالحی، چهره کمتر شناخته‌شده را به‌عنوان معاون فرهنگی اين وزارتخانه معرفی کرد.

عباس صالحی در حوزه علميه تحصيل کرده و مدتی نيز روحانی بوده است.

پيش از اين منابع آگاه در وزارت ارشاد اسلامی گفته بودند توافق ميان علی جنتی و عباس صالحی قطعی شده و حکم صالحی در انتظار امضای نهايی جنتی است.

عباس صالحی، متولد ۱۳۴۲ در مشهد است و دکترای فلسفه دارد.

صالحی از سال ۱۳۵۱ وارد حوزه علميه مشهد شد و به‌طور کلی در حوزه علميه اين شهر و قم تحصيل کرده است.

وی از شاگردان آيت‌الله وحيد خراسانی، آيت‌الله شيخ‌ جواد تبريزی، ‌آيت‌الله زنجانی، آيت‌الله علم‌الهدی در حوزه علميه بوده و مدتی نيز در کسوت روحانی فعاليت کرده است.

گفته می‌شود وی پس از ادامه تحصيل در رشته فلسفه از کسوت روحانيان خارج شده و در نزد کسانی چون ابراهيمی‌دينانی، انصاری‌شيرازی و حسن‌زاده‌آملی فلسفه را خوانده است.

عباس صالحی در سال‌های ۶۷-۶۵ سردبير مجله حوزه و در سال‌های ۷۶-۷۳ مسئول دفتر تبليغات اسلامی خراسان بود.

همچنين از سال ۷۶ تاکنون در سه دوره متوالی عضو هيئت‌مديره دفتر تبليغات اسلامی و سپس عضو هيئت‌امنای آن شد.

صالحی از سال ۷۸ مديرمسئولی و سردبيری نشريه "پگاه" را برعهده داشته و کتاب‌های "تفسير راهنما"، "حوزه و روحانيت" و "دانشگاه و دانشجو" از اوست.

وی همچنين يادداشت‌ها و مقالاتی در حوزه‌های فرهنگی و معارفی در روزنامه‌ها و مجله‌ها و سايت‌های اينترنتی از جمله خبرآنلاين داشته که از آن جمله می‌توان به يادداشت "زخم چرکين شنود و تجاوز به حريم خصوصی" اشاره کرد که درباره شنود از دفتر علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس در روزهای پايانی دوران رياست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نوشته است.

عباس صالحی، پس از محسن پرويز، بهمن دری و علی اسماعيلی سکان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد را در دست می‌گيرد.

در سال‌های اخير عملکرد معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با مميزی‌های سليقه‌ای، بلاتکليف ‌نگه‌داشتن کتاب‌ها در زمان‌های طولانی، بررسی چندباره و سانسور کتاب‌های چاپ چندم، معلق‌کردن و نگاه‌داشتن پروانه ناشران و ممنوع کردن فعاليت برخی از آن‌ها، بالا رفتن قيمت کاغذ و منابع نشر، بلاتکليف ماندن ساخت و راه‌اندازی شهرک‌های چاپ و کارخانه‌های کاغذ و... سبب محدوديت بيشتر و کنار کشيدن بسياری از اهالی فرهنگ از فعاليت‌های خود شده است.

طه هاشمی، معاون گردشگری سازمان ميراث فرهنگی، خسرو طالب‌زاده، از مديرکل‌های پيشين چاپ و نشر وزارت ارشاد؛ محمود برازش، مدير انتشارات به‌نشر، طه مرقاتی، قائم‌مقام و رئيس مرکز تحقيق و توسعه علوم انسانی از جمله کسانی بودند که احتمال می‌رفت معاون فرهنگی وزارت ارشاد شوند.

عباس صالحی در ميان اين‌ها چهره کمتر شناخته شده‌ای است و بايد منتظر عملکرد وی در وزارت ارشاد ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.