ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دور پنجم گفت‌وگوهای زمانه: داریوش آشوری و ایده "زبان باز"

دور پنجم گفت‌وگوهای زمانه به "زبان باز" داریوش آشوری اختصاص دارد. آشوری این ایده را توضیح خواهد داد و پس از آن مهدی جامی و محمدرضا نیکفر با او گفت‌وگو خواهند کرد.

داریوش آشوری را به‌ویژه با ترجمه‌های او می‌شناسند. او اما تنها برگردان‌های دقیق و زیبایی عرضه نکرده، بلکه بر نفسِ کُنِشی به اسم ترجمه اندیشیده ورزیده، به محدودیت‌های زبان فارسی که اندیشیده مشکل را تنها فنی و ابزاری ندیده، به جنبه‌های ژرف و نظری این موضوع پرداخته، رابطه زبان‌ها را چونان رابطه جهان‌های فرهنگی با هم دیده و به ضرورت طرح تفکر بر یک هستی‌شناسی تاریخی زبانی رسیده است. او در جریان اندیشه‌ای دیرپا بر این موضوع است که ایده “زبان باز” را مطرح کرده است.

دور پنجم گفت‌وگوهای زمانه به "زبان باز" داریوش آشوری اختصاص دارد. آشوری این ایده را توضیح خواهد داد و پس از آن نسیم خاکسار و محمدرضا نیکفر با او گفت‌وگو خواهند کرد.

زمان:

شنبه، ۳۰ نوامبر، از ساعت ۳ تا ۶ بعداز ظهر.

مکان:

آمستردام

Auditorium Dauphine

Prins Bernhardplein 175

Amsterdam

ورود: آزاد

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.