ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی بيش از ۵۰ زندانی سياسی ديگر در برمه (ميانمار)

در پی اعلام دولت برمه

در پی اعلام دولت برمه (ميانمار) مبنی بر آزادی همه زندانيان سياسی اين کشور تا پايان سال جاری ميلادی، بيش از ۵۰ تن از زندانیان سياسی برمه امروز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه (هشتم اکتبر) آزادی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هلا مانگ شوه، مشاور تين سين، رئيس‌جمهور برمه گفت: "امروز دولت ما ۵۶ زندانی سياسی را آزاد خواهد کرد."

تت اوو، يکی از مسئولان انجمن زندانيان سياسی سابق نيز اين خبر را تأييد کرد و گفت: "در فهرست ما قرار است امروز ۵۶ زندانی سياسی آزاد شوند و تاکنون سه تن از آنان آزاد شده‌اند."

وی افزود: "اگر اين ۵۶ زندانی آزاد شوند حدود ۱۵۰ زندانی سياسی در زندان‌ها باقی می‌مانند."

پس از انحلال حکومت نظامی برمه در مارس ۲۰۱۱ اصلاحات سياسی آغاز شد و حکومت صدها تن از مخالفان سياسی، راهبان، روزنامه‌نگاران و وکلا را آزاد کرده است.

با اين حال مدافعان حقوق بشر آزادی روند زندانيان سياسی در برمه را کند دانستند و اعلام کردند که حکومت برای افزايش تسهيلات مالی و سرمايه‌گذاری‌ کشورهای خارجی به چنين روند کندی در پيشبرد آزادی‌ها روی آورده است.

حکومت نظامی برمه که نيم قرن بر اين کشور حاکم بود همواره وجود زندانيان سياسی در برمه را انکار می‌کرد اما از ماه نوامبر گذشته تين سين، رئيس‌جمهور اين کشور با تشکيل کميته‌ای در اين زمينه از آن خواست تا از ميان جمعيت زندانيان کشور زندانيان سياسی را تعريف و تعيين کند.

در چارچوب همين اصلاحات سياسی بود که آنگ سان سوچی، برنده جايزه صلح نوبل که در حصر خانگی به‌سر می‌برد آزاد گرديد. سوچی در انتخابات پارلمانی از طرف مردم برگزيده شد و هم‌اکنون نماينده پارلمان برمه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.