ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تکذيب اظهارات منتسب به ظريف درباره "نابه‌جا" بودن مذاکرات با مقام‌های آمريکايی

وزارت امور خارجه ايران تيتر

وزارت امور خارجه ايران تيتر بزرگ روزنامه کيهان چاپ امروز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه، درباره جلسه محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه با اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس را "فاقد صحت" دانست.

مرضيه افخم: مطالب منتشره کاملاً در مغايرت با اظهارات ظريف بود

مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: "برداشت‌های نمايندگان از سخنان وزير امور خارجه در جلسه غيرعلنی روز يکشنبه با اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی دقيق منتشر نشده و تيترهای برخی جرايد فاقد صحت است و تکذيب می‌شود."

روزنامه کيهان در تيتر اول خود نوشت: "برخورد صادقانه وزير خارجه، ظريف: مکالمه روحانی با اوباما و ديدار طولانی من با جان کری نابه‌جا بود".

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: "انتظار می‌رفت اظهارات وزير امور خارجه در جلسه غيرعلنی و در پاسخ به سئوالات خصوصی نمايندگان کميسيون در چارچوب مطرح شده، صادقانه مد نظر قرار می‌گرفت ولی متأسفانه در برخی موارد مطالب منتشره کاملاً در مغايرت با اظهارات وزير امور خارجه در اين نشست بوده است."

برخی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نيز درباره نحوه بازتاب اظهارات محمدجواد ظریف در جلسه روز یکشنبه این کمیسیون انتقاد کردند.

اين در حالی است که منصور حقیقت‌پور، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: “ظریف در این جلسه اشاره‌ای به بیانات رهبر انقلاب درباره نابه‌جا بودن برخی اقدامات در آمریکا کرد و گفت که از نظر ما مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور با اوباما جزو آن مصادیق نابه‌جا بودن مدنظر رهبر انقلاب اسلامی بوده و تصمیم اشتباهی گرفته‌اند.”

به‌گفته نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس محمدجواد ظریف در مورد دیدار با جان کری نیز گفته است چون پیش از این سعید جلیلی، رئیس هیئت ایرانی در مذاکرات هسته‌ای هم با آمریکایی‌ها مذاکره کرده بود،  ”نباید این گفت‌وگو طولانی شده و باید در چهار ـ پنج دقیقه تمام می‌شده است.”

حقیقت‌پور افزود: “[ظریف] این طولانی شدن مذاکره با وزیر امور خارجه آمریکا را هم جزو مصادیق اقدامات نابه‌جا بودن دانست.”

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ۱۳ مهرماه با اشاره به سفر اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به نیویورک، برخی از رویدادهای این سفر را “نابه‌جا” دانسته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    محمد جواد ظریف، با انتقاد از نقل‌قول‌های نمایندگان مجلس پس از نشست غیرعلنی کمیسیون امنیت ملی، اظهار داشت که از این پس نمایندگان انتظار اظهار نظر در جلسه غیرعلنی نداشته باشند.!!!