ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ايران دستور نظرسنجی درباره سفر نيويورک را صادر کرد

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ايران

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت ايران در حاشيه جلسه امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه هيئت دولت اعلام کرد که دستور نظرسنجی درباره سفر حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران و هيئت همراهش به نيويورک، صادر شد.

محمدباقر نوبخت: ما بايد همواره مطلع باشيم که آيا مردم از شيوه و روشی که داريم راضی هستند يا خير.

به‌گزارش تارنمای فرارو، سخنگوی دولت ايران در اين‌باره گفت: "ما بايد در هر کاری همواره مطلع باشيم که آيا مردم ما از شيوه و روشی که داريم راضی هستند يا خير."

محمدباقر نوبخت افزود: "دولت تدبير و اميد خود را وامدار مردم می‌داند و معتقد است بايد به حقوق شهروندی توجه کافی داشته باشد و يکی از حقوق شهروندی اين است که بتواند بر روش و منش خدمتگزاران خودش اعمال نظر کند."

حسن روحانی هفته گذشته از انجام يک نظرسنجی درباره سفر نيويورک توسط دولت خبر داده بود.

رئيس‌جمهور ايران گفته بود: "از دو دستگاه مهم نظرسنجی خواسته‌ام نظر مردم را بگيرند که با حرکت دولت در سفر به آمريکا و مذاکره موافق هستند يا نه؟ و مخالفان چند درصد هستند؟"

اين سخنان روحانی با واکنش منفی برخی نمايندگان مجلس و اصولگرايان روبه‌رو شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    میشود دستور دهد نظرسنجی در باره ادامه حکومت فاسد ولی فقیه هم بگیرند؟! 

  • babak

    سایت الف در مطلبی با انتقاد از عملکرد کیهان به نقد ظریف هم پرداخته و نوشته بود: در نهایت اینکه خودش نیز برای جبران خطای گذشته دچار چند خطای غیراخلاقی دیگر شد. ۱-خطای اول: مصاحبه با باشگاه خبرنگاران و خلف وعده و عهد شکنی ۲-خطای دوم: تکذیب تیتر کیهان به شکل ناشیانه با هدف ماله کشی. وی بعد از فشارهایی که ایجاد می شود در اطلاعیه می گوید که در متن مذاکرات کمسیون چنین خبری وجود دارد. این نوع اطلاعیه ناشیانه توهین به فهم مردم نیز محسوب می شد. ۳- خطای سوم: به دلیل مضحک بودن اطلاعیه قبلی امروز در نطق پیش از دستور مجبور شد اطلاعیه قبلی خود را اصلاح کند و بگوید که کیهان را تکذیب نکرده است. نتیجه این بی اخلاقی ها هم این شد که ظریف بگوید، زین پس چنین رفتار نخواهد کرد. امروز هم مجبور شد سخنان خود را کاملا تکذیب کند. این هم نتیجه صداقت. برخی بی اخلاقی ها، بی اخلاقی ساز است و در یک جا متوقف نمی شود.

  • Abrahamian

    به ظاهر این کار بسیار خوبی است اما اگر دولت بخواهد با این نظر خواهی گناه هر پیشامدی را با گرفتن رای مردم به گردن مردم بیاندازد به نوعی میتوان این حرکت را نوعی شانه خالی کردن از وظایفش دانست.  شاید همانطوریکه در خبر امده می بایستی برای همه امور نسبتا مهم نظر مردم را جویا شد اما اگر نظر مردم مهم است پس این همه داروغه بازی و اعدام مردم در ملاء عام هم بایستی به نظرخواهی گذاشته شود تا این افراد خودسر و خود خدا پندار بدانند که مردم در باره این حرکاتشان چگونه فکر میکنند.  هر روز که خبر های ایران را نگاه میکنیم میبینیم یکی دوتا زندانی عقیدتی یا به مرخصی امدند یا ازاد شدند  که خود حکایت از داروغه بازیها و خودسری ها دارد. در کنار این خبر ها هم خبر های دیگری هست حاکی از اعدام در ملاء عام. همانطوریکه قبلا هم عرض شد دولت و ملت ایران امروزه دومشکل اساسی را بایستی حل کنند: مشکل اول برقرای ازادیهای فردی و اجتماعی است که با برداشتن این داروغه های خودسر و نظر سنجی از مردم میتواند مرتفع شود و مشکل دیگر زیست محیطی است که نیاز به یک برنامه جامع برای نمک زدایی از فلات ایران را دارد تا رفته رفته سرسبزی و قابل زیست بودن محیط زیست فلات ایران به ان بازگردد.   هردوی این مشکلها اساسی و بدون برو برگرد هستند چه اگر دخالت های بیجا از قبیل نهی از منکر و امر به معروف یا خودسری های برخی خود خدا پندار به پایان نرسد امیدی به بازگشت ارامش برای احاد مردم نیست. همجنین اگر در زمینه محیط زیست یک فراخوان همه جانبه برای نمک زدلیی منطقه صورت نگیرد بیم ان میرود که در دو سه دهه اینده زندگی در کل فلات ایران غیر ممکن شود.