ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان اروپا خواهان آزادی کشيش ايرانی آمريکايی شد و حمله به اردوگاه اشرف را محکوم کرد

پارلمان اروپا با انتشار بيانيه‌ای

پارلمان اروپا با انتشار بيانيه‌ای در استراسبورگ از ايران خواست تا سعيد عابدينی، کشيش ايرانی - آمريکايی را که هم‌اکنون در ايران زندانی است، آزاد کند. اين پارلمان همچنين حمله به اردوگاه اشرف را نيز محکوم کرد.

در اين بيانيه که روز پنج‌شنبه ۱۸ مهر (۱۱ اکتبر) منتشر شده پارلمان اروپا خواهان آزادی فوری سعيد عابدينی و کسانی که به دليل مذهب خود در ايران زندانی‌اند، شده است.

پارلمان اروپا نگران است که سعيد عابدينی زير فشارهای جسمی و روحی قرار داشته باشد.

سعید عابدینی اوایل مهر ۱۳۹۱ در منزل پدری‌اش بازداشت شده است. وی قبل از سال ۱۳۸۵ کلیسای خانگی داشته و در این راستا فعالیت می‌کرده است و پس از آن به خارج رفته که پس از بازگشت بازداشت شده است.

“تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبانی جهت ارتکاب جرم” از جمله اتهاماتی است که از سوی دادگاه علیه سعيد عابدينی اعلام شده است.

دادگاه  در بهمن ماه ۱۳۹۱ عابدینی را به هشت سال حبس محکوم کرد. در سال‌های اخیر ده‌ها نفر از اعضای کلیساهای خانگی در شهرهای مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

پارلمان اتحاديه اروپا همچنين خواستار آزادی هفت تن از اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران شده و گفته است آن‌ها در بغداد زندانی‌اند و بايد بدون قيد و شرط و هر چه سريع‌تر آزاد شوند.

اين هفت نفر از ساکنان اردوگاه اشرف بودند که در جريان حمله روز یکشنبه دهم شهریورماه به این اردوگاه به گروگان گرفته شدند.

پارلمان اتحاديه اروپا در بيانيه خود اين حمله را نيز محکوم کرده است.

مجاهدين خلق حکومت‌های ايران و عراق را عامل اين حمله می‌دانند.

اسامی اين هفت نفر فاطمه سخایی، وجیهه کربلایی، محبوبه لشکری، فاطمه طهوری، لیلا نباهت، صدیقه ابراهیم‌پور و کمال نیکنامی اعلام شده است.

۵۲ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق در این حمله کشته شدند. سازمان مجاهدین خلق عامل این کشتار را حکومت‌های ایران و عراق می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رها حسینی

    به نظر من که نباید واسه این سازمان مجاهدین دلسوزی کرد. ***.50 سال از دنیا عقب هستند.