ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی تحولات اخیر در حوزه قومیت ها

در گزارش پیش رو ضمن بررسی مسائل مرتبط با تدریس زبان‌های محلی در مدارس کشور، نظر دو نفر از کنشگران قومیت‌های کرد و ترک را در ارتباط با تحولات اخیر جویا شدیم؛ رحمان جوانمردی، فعال حقوق بشر و رسول رحیم‌علی متجرم و فعال حوزه رسانه .

رحمان جوانمردی

در روزهای گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران بر اساس وعده انتخاباتی خود علی یونسی، وزیر سابق اطلاعات در دولت سید محمد خاتمی را به عنوان «دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی» منصوب کرد. اتفاقی که پیش از این در ایران سابقه نداشت و ممکن است آغازی احتمالی برای به رسمیت شناخته شدن برخی از حقوق نادیده گرفته شده قومیت‌ها در ایران باشد. انتشار این خبر تقریبا همزمان شد با اظهار نظر علی اصغر فانی، سرپرست موقت وزارت آموزش و پرورش در ایران درباره تدریس زبان قومیت‌ها در مدارس کشور. این مسائل در حالی عنوان شده که قومیت‌های ایرانی در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به طور مداوم با مشکلات جدی درباره تدریس زبان‌های محلی در مدارس و همینطور اجرای آزادانه مناسک مذهبی خود مواجه بوده‌اند. در گزارش پیش رو ضمن بررسی مسائل مرتبط با تدریس زبان‌های محلی در مدارس کشور، نظر دو نفر از کنشگران قومیت‌های کرد و ترک را در ارتباط با تحولات اخیر جویا شدیم.
رحمان جوانمردی، فعال حقوق بشر و رسول رحیم‌علی متجرم و فعال حوزه رسانه در این ارتباط نظرات خود را با زمانه در میان گذاشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.