ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت‌شدگان حمله به يک جشن تولد در کرمانشاه آزاد شدند

يک هفته پس از هجوم

يک هفته پس از هجوم نيروهای امنيتی وابسته به سپاه پاسداران به يک جشن تولد خصوصی در شهر کرمانشاه، و بازداشت دست‌کم ۱۵ نفر از شرکت‌کنندگان در اين ميهمانی، طی دو روز اخير تمامی بازداشت‌شدگان با قرار وثيقه آزاد شدند.

به‌گزارش زمانه، سايت اينترنتی "سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه" در تاريخ ۱۸ مهرماه از متلاشی شدن يک شبکه "همجنس‌گرايی و شيطان‌پرستی" در اين شهر خبر داده بود. سايت وابسته به سپاه همچنين ادعا کرده بود هشت نفر از اين پسران با هم ازدواج کرده‌اند.

گفته می‌شود افراد بازداشت‌شده در مدت نگهداری در سلول‌های کوچک چند نفره بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و برای اعتراف به ادعاهای مطرح شده و تن دادن به درخواست بازجوها تحت فشار بوده‌اند.

پنج نفر از اين تعداد دو روز پس از بازداشت و باقی آن‌ها پس از گذشت يک هفته با سپردن وثيقه تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند. از اتهام نهايی اين افراد اطلاع دقيقی در دست نيست.

شرکت‌کنندگان در ميهمانی و آزادشدگان اخير در نتيجه‌ تهديدات مأموران امنيتی سپاه پاسداران، حاضر به صحبت در اين مورد نيستند. آن‌ها همچنين از طرف خانواده‌های خود نيز تحت فشار مضاعفی قرار دارند.

به نظر می‌رسد قصد سايت وابسته به سپاه از استفاده عنوان "همجنس‌باز" که معادل منفی "همجنس‌گرا" است، برای شرکت‌کنندگان در اين ميهمانی و بازداشت‌شدگان اخير در واقع معرفی آن‌ها به عنوان افراد منحرف و مجرم بوده است.

اين در حالی است که از سال ۱۹۹۰ ميلادی سازمان بهداشت جهانی همجنس‌گرايی را از طبقه‌بندی بيماری‌ها خارج کرده و آن را پديده‌ای طبيعی ‌می‌داند. امروزه در قوانين بسياری از کشورهای جهان از همجنس‌گرايی جرم‌زدايی شده و حقوق آن‌ها از جمله "حق ازدواج" ـ در برخی از اين کشورها ـ به‌رسميت شناخته می‌شود.

ايران از معدود کشورهايی است که در قوانين جزايی آن برای روابط همجنس‌گرايانه مجازات‌های سنگينی از جمله "اعدام" در نظر گرفته شده است. همچنين در جامعه‌ ايران همجنس‌گرايی هنوز به‌عنوان يک پديده طبيعی و سبک زندگی مورد پذيرش عمومی قرار نگرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.