ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پائیز با نماهنگی از تارا تیبا

به‌تازگی نماهانگی از تارا تیبا، هنرمند ایرانی مقیم استرالیا با نام «پاییز» در سبک موسیقی تلفیقی منتشر شده است.

به‌تازگی نماهنگی از تارا تیبا، هنرمند ایرانی مقیم استرالیا با نام «پاییز» در سبک موسیقی تلفیقی منتشر شده است.

تارا تیبا که پیش از این با گروه «درآمد» همکاری می‌کرد، گروه خودش را تشکیل داده و در حال حاضر سرگرم تولید آلبومی‌ست با نام «رؤیاهای ایرانی».

او وعده داده است که آلبوم رؤیاهای ایرانی را تا پایان سال ۲۰۱۳ به علاقمندانش عرضه کند.

همچنین یکشنبه ۱۰ نوامبر کنسرت تارا تیبا در شهر «پرت» در استرالیا برگزار می‌شود. در این کنسرت رضا میرزایی با سازهای باقلاما و گیتار، کیت پاس با کنتر باس، تالیا والنتی با درامز، لارا کرنی با ساکسفون و سعید دانش با دف و تنبک تارا تیبا را همراهی می‌کنند.

تارا تیبا و تالیا وانتی

تارا تیبا در سال ۱۳۶۳ در تهران متولد شده و از کودکی پیانو آموخته است. او در شانزده‌سالگی ردیف‌های موسیقی سنتی ایران را نزد هنگامه اخوان آموخت. پس از به پایان رساندن تحصیلاتش در رشته معماری، یکسره به موسیقی روی آورد و نخستین آلبوم موسیقی‌اش را همراه با هوشیار خیام در سال ۱۳۸۹ تولید کرد، اما به دلیل غیر مجاز بودن صدای زن در ایران، این آلبوم مجوز نگرفت. چنین بود که تارا تیبا برای ادامه فعالیت هنری‌اش ناگزیر شد ایران را ترک کند و از سال ۱۳۹۱ تاکنون در شهر «پرت» در استرالیا زندگی می‌کند.

برخی مراجع تقلید در ایران صدای زن را اگر غنایی باشد، حرام خوانده‌اند و برخی دیگر از مراجع تقلید تشخیص آن را به عهده خود شنونده گذاشته‌اند. با این‌حال وزارت ارشاد استدلال می‌کند که آلبوم موسیقی با صدای زن ممکن است برای بعضی‌ها تحریک‌آمیز باشد، لذا بهتر است چنین آلبوم‌هایی اصولاً مجوز نگیرند.

تارا تیبا در این مدت چند کنسرت در استرالیا و همچنین در دانمارک برگزار کرده است و با اقبال برخی منتقدان هم مواجه شده است.

محمد رضا درویشی، آهنگساز، پژوهشگر موسیقی و نویسنده دایرةالمعارف سازهای ایران که موسیقی «کلیدر» بر اساس رمانی به همین نام از محمود دولت‌آبادی، از آفریده‌‌های اوست درباره تارا تیبا گفته است:« تارا تیبا یک خواننده جوان و منحصر به فرد ایرانی‌ست. او بر طیف وسیعی از موسیقی تسلط دارد: از موسیقی سنتی تا موسیقی کلاسیک و جاز. »

و همایون خرم نوازنده سرشناس ویلون هم صدای او را «صدایی قابل احترام» خوانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.