ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مروری بر گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ در ژنو

خلاصه ای از آنچه بین هیئت ایرانی مذاکره کننده و گروه ۱+۵ در ژنو رخ داد

مذاکرات ایران و ۵ +۱ در ژنو آخرین ساعت‌ها و جلسات خود را پیش رو دارد. مذاکرات ژنو که دومین دور مذاکرات اتمی ایران و شش قدرت جهانی پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی است روز چهارشنبه وارد روز دوم خود شد.
تازه‌ترین خبرها حکایت از این دارد که در طرح پیشنهادی هیئت ایرانی، بازدید سرزده از تاسیاسات اتمی پذیرفته شده است.
خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از عباس عراقچی گفته است که طرح پیشنهادی ارائه‌شده توسط ایران شامل اعطای اجازه برای بازرسی جامع‌تر از تأسیسات هسته‌ای ایران نیز می‌شود.
به گفته عباس عراقچی، دیدار بعدی ایران و ۱+ ۵ احتمالاً تا یک ماه دیگر خواهد بود و احتمالاً دیدار بعدی نیز در ژنو خواهد بود. در همین حال دیپلمات‌های غربی نیز به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که دور بعدی مذاکرات ایران و گروه ۱ +۵ احتمالاً طی چند هفته آینده برگزار خواهد شد.
دیپلمات‌های غربی در پایان مذاکرات روز سه‌شنبه با استقبال محتاطانه از طرح تازه ایران تصریح کردند که علاقمند به شنیدن جزئیات بیشتر در مورد راه‌های اجرایی شدن این طرح در روز دوم مذاکرات هستند.
در حاشیه این دور از گفتگوها هیئت ایرانی دیدارهایی جداگانه با نمایندگان کشورهای حاضر در مذاکرات نیز داشته‌اند.
خبرگزاری ایرنا گزارش داد عباس عراقچی و وندی شرمن، معاونان وزارت خارجه ایران و آمریکا نیز پس از مذاکرات با یکدیگر دیدار دوجانبه داشته‌اند.
معاون وزیر خارجه ایران همچنین با سرگئی ریابکوف همتای روس خود نیز دیدار کرد.
همچنین در دیدار نمایندگان ایران و بریتانیا در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ژنو، قرار شد دو طرف کاردارهای خود را معرفی کنند.
در دیدار دیگر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران پیش از شروع مذاکرات روز دوم با دیدیه بورکهالتر همتای سوئیسی خود دیدار کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده دو طرف در مورد پرونده هسته‌ای ایران و ضرورت دستیابی به راه حل صلح‌آمیز در این مورد گفت‌وگو کردند.
با پایان این دور از نشست‌ها مشخص خواهد شد که دورنمای آینده مناسبات هسته ای و بین‌المللی ایران با کشورهای غربی چگونه ترسیم خواهد شد.
آیا ایران در برابر خواسته های جامعه بین المللی نرمش نشان خواهد داد؟
و در سوی مقابل آیا جامعه بین‌الملل با کاهش تحریم‌ها چراغ سبز را به ایران نشان خواهد داد؟

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.