ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان عضويت غيردائم در شورای امنيت را رد کرد

عربستان سعودی که با رأی

عربستان سعودی که با رأی مجمع عمومی سازمان ملل به عضويت غيردائم شورای امنيت انتخاب شده بود، اين عضويت را در اعتراض به آن‌چه که "رويکرد دوگانه" شورای امنيت در قبال تنش‌های جهانی خواند، نپذيرفت.

به‌گزارش رويترز، وزارت امور خارجه عربستان در يک بيانيه مطبوعاتی اعلام کرد: "کشور پادشاهی عربستان معتقد است که روش و مکانيسم فعاليت در شورای امنيت و سياست دوگانه آن مانع از اجرای درست وظايف اين شورا در قبال صلح جهانی می‌شود."

عربستان خواستار ايجاد اصلاحات در عملکرد سازمان ملل شده اما به جزئيات اين خواسته اشاره‌ای نکرده است.

اين دومين بار در طول روزهای اخير است که عربستان به‌طور تلويحی نارضايتی خود را از "ناتوانی سازمان ملل" در مورد رويدادهای سوريه اعلام می‌کند.

در آغاز ماه اکتبر عربستان برای نخستين بار سخنرانی شاهزاده سعود الفيصل در مجمع عمومی سازمان ملل را لغو کرد.

شورای امنيت سازمان ملل در برابر جنگ داخلی سوريه به دو بخش تقسيم شده است. از يک سو روسيه و چين از حکومت بشار اسد پشتيبانی کرده و با هر قطعنامه‌ای عليه اين کشور مخالفت می‌کنند، و از سوی ديگر کشورهای غربی خواهان شدت عمل بيشتر در اين‌باره و تصويب قطعنامه عليه حکومت بشار اسد هستند.

عربستان سعودی از جمله کشورهايی است که از شورشيان سوريه حمايت می‌کند.

مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته پنج‌شنبه ۲۵ مهرماه (۱۷ اکتبر) عربستان، چاد، لیتوانی، شیلی و نیجریه را به عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل برگزيد.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر از عضویت عربستان و چاد در شورای امنیت انتقاد کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشر بین المللی ـ شماره 18

    […] مخالفت نهادهای حقوق بشری با عضویت غیردائم عربستان و چاد در شورای امنیت رادیو زمانه ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ پنج کشور عربستان، چاد، لیتوانی، شیلی و نیجریه به عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل درآمدند. سازمان‌های مدافع حقوق بشر از عضویت عربستان و چاد در شورای امنیت انتقاد کردند. فیلیپه بولوپیون، مدیر دیده بان حقوق بشر سازمان ملل خواهان پایان “سرکوب فعالان حقوق بشر” و به‌رسمیت شناختن حقوق زنان در عربستان شد. وی همچنین چاد را به ‌دلیل “استخدام کودکان در ارتش” مورد انتقاد قرار داد و از نیجریه خواست تا امنیت را در شمال این کشور بیشتر کند. سپس عربستان از عضویت غیردائم در شورای امنیت صرفنظر کرد. […]