ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برنامه سینمایی اکران: معرفی فیلم «۱۲ سال بردگی» ساخته استیو مک‌کوئین

«۱۲ سال بردگی» یک درام تاریخی زندگی‌نامه‌ای است که بر اساس داستان واقعی زندگی سالومون نورثاپ، مرد سیاه‌پوست آزادی ساخته شده که همراه با خانواده‌اش در نیویورک زندگی و از راه نجاری و نواختن ویلون گذران می‌کند.

معمولاً با آغاز فصل پاییز و نزدیک شدن به مراسم سالیانه اسکار، کمپانی‌های فیلمسازی آمریکایی فیلم‌هایی را که بخت بیشتری برای بردن جوایز اسکار دارند روانهٔ پرده سینماها می‌کنند تا علاوه بر داشتن شرایط لازم برای حضور در این مراسم، از دید رأی‌دهندگان و اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا نیز پنهان نمانند و فراموش نشوند. «۱۲ سال بردگی» تازه‌ترین ساخته استیو مک کوئین، فیلمساز انگلیسی، یکی از این فیلم‌هاست که بسیاری امید دارند امسال بتواند در میان نامزدهای اصلی بدرخشد و جوایزی را به دست آورد. به همین علت در اکران این هفته می‌پردازیم به معرفی این فیلم.
«۱۲ سال بردگی» یک درام تاریخی زندگی‌نامه‌ای است که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است. داستان در سال ۱۸۴۱ میلادی و در آمریکا می‌گذرد. سالومون نورثاپ، مرد سیاه‌پوست آزادی است که همراه با خانواده‌اش در نیویورک زندگی و از راه نجاری و نواختن ویلون گذران می‌کند. روزی او با دو مرد آشنا می‌شود و آنها به او پیشنهاد می‌دهند که همراهشان برای کار با یک سیرک راهی سفری شود. سالومون بدون اطلاع دادن به همسرش با دو مرد همراه می‌شود اما روزی وقتی از خواب بیدار می‌شود می‌فهمد دو مرد به او دارو داده و او را خواب کرده و به زنجیر کشیده‌اند. سالومون به عنوان یک برده فروخته می‌شود و او را برای کار در مزارع پنبه به لوئیزیانا می‌برند: این آغاز ۱۲ سال بردگی یک مرد آزاد است.
هر هفته در «برنامه سینمایی اکران» نگاهی داریم به یکی از فیلم‌های مهم روی پرده سینماهای جهان. در این برنامه مروری می‌کنیم بر خلاصه داستان فیلم٬ معرفی عوامل سازنده٬ گفته‌های فیلم‌سازان٬ چگونگی ساخت فیلم و نمایش آن و در نهایت نظر برخی از منتقدان معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مجله‌های سینمایی و روزنامه‌های جهان درباره فیلم. همچنین در این برنامه می‌توانید بخش‌هایی از صدای پیش‌پرده فیلم و موسیقی متن آن را بشنوید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.