ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانه بنان در تهران تخريب شد

خانه غلام‌حسين بنان، استاد فقيد آواز ايران تخريب شد.

خانه غلام‌حسين بنان، استاد فقيد آواز ايران تخريب شد.

غلام‌حسين بنان، استاد فقيد آواز ايران

به گزارش خبرگزاری ميراث فرهنگی، محمد بهشتی، مشاور ارشد سازمان ميراث فرهنگی ايران گفته است: "تهران شهر خاطره است، خاطره‌های اين شهر را صاحبان اين خانه به‌وجود آورده‌اند، اکنون شنيده‌ام که خانه بنان را تخريب کرده‌اند."

 او می گويد: "تهران کجاست؟ تهران چيست؟ آيا تهران جز خاطره است؟ جز يک رؤياست؟ جز چيزی است که دلمان برای آن تنگ می‌شود؟"

 خبرگزاری ميراث فرهنگی نوشته است: "اين خانه در حالی تخريب شد که امروز در دنيا با ارج نهادن به خانه مشاهير٬ نه تنها هويت ملی را حفظ می‏کنند که خوراک خوبی برای گردشگری فرهنگی نيز پديد آمده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bamdad

    حالا کجاشو دیدین . خانۀ سیمین دانشور و جلال آل احمد نیز تبدیل به لوکیشن فیلم و سریال های تلویزون شده است . این شب ها سریالی به نام بچه های نسبتاٌ بد از تلویزیون پخش می شود به کارگردانی سیروس مقدم که یکی از لوکیشن های آن ، این خانۀ با ارزش است که در سال 32 به دست جلال ساخته شد و از همان ابتدا کانونی بود برای روشنفکران و نویسندگان و سایر هنرمندان . در این خانه بود کانون نوسندگان برای اولین بار شکل گرفت و آدم های فرهیخته ای با هر طرز فکر و مرامی رفت و آمد داشتند و از این خانه خاطره ها دارند . در این خانه اکنون ویکتوریا دانشور ( خواهر سیمین دانشور ) به همراه همسرش زندگی می کنند و از روی بی مبالاتی و شاید کسب درآمد این مکان باارزش فرهنگی را تبدیل به لوکیشن کرده اند و وسایل آن خانه که مربوط به همان سال های زندگی مشترک جلال و سیمین است تبدیل شده است به آکساسوار صحنه و متاسفانه نه میراث فرهنگی و نه شورای شهر هیچ اقدام اساسی برای حفظ و نگهداری این خانه انجام نمی دهند .