ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بان کی مون: ساکنان اردوگاه ليبرتی هر چه سريع‌تر در خارج از عراق اسکان داده شوند

بان کی مون، دبيرکل سازمان

بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا به اعضای سازمان مجاهدين خلق ايران در اردوگاه ليبرتی عراق امکان مهاجرت امن دهند و به صندوقی که در اين زمينه تأسيس شده کمک کنند.

تاکنون ۲۴۰ نفر از سه هزار و ۱۷۴ نفر ساکن اردوگاه ليبرتی به ‌پناهندگی پذيرفته‌ شده‌اند.

سخنگوی بان کی مون در بيانيه‌ای که روز گذشته، چهارشنبه يکم آبان‌ماه (۲۳ اکتبر) منتشر شد، اعلام کرد: "بر اساس قوانين بين‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر، دبيرکل متعهد است که وضعيت ساکنان پيشين اردوگاه اشرف را که به اردوگاه ليبرتی منتقل شده‌اند، حل کند."

اين بيانيه همچنين می‌افزايد بان کی مون بر اقدام هر چه سريع‌تر برای يافتن راه‌های اسکان امن اين افراد در خارج از عراق تأکيد کرده است.

وی اين اقدام و خروج اعضای مجاهدين خلق از عراق را "تنها راه‌حل قابل دوام و پايدار" دانسته است.

دبيرکل سازمان ملل ضمن قدردانی از کشورهايی که ۲۴۰ نفر از سه هزار و ۱۷۴ نفر ساکن اردوگاه ليبرتی را به ‌پناهندگی پذيرفته‌اند، گفته است به روند انتقال اين افراد بايد سرعت بخشيد.

سازمان ملل متحد همچنين صندوق ويژه‌ای را به‌منظور انتقال اعضای مجاهدين خلق تشکيل داده است که کشورهای عضو سازمان ملل می‌توانند به آن کمک کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.