ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران: انتصاب گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران را به رسميت نمی‌شناسيم

در پی ارائه گزارش احمد

در پی ارائه گزارش احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل درباره وضعيت حقوق بشر در ايران، مرضيه افخم، سخنگوی وزارت امورخارجه ايران گفت جمهوری اسلامی انتصاب گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران را به‌رسميت نمی‌شناسد.

مرصيه افخم: گزارش تهيه‌شده جهت‌دار و با انگيزه‌های سياسی است.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، افخم گزارش احمد شهيد در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران را "جهت‌دار و با انگيزه‌های سياسی" خواند و گفت: "گزارش تهيه‌شده با انگيزه‌های سياسی و کاملا غيرمنصفانه به تشريح وضعيت حقوق بشر درايران پرداخته است."

سخنگوی وزارت امورخارجه ايران با بيان اين‌که، جمهوری اسلامی ايران انتصاب گزارشگر ويژه حقوق بشر را به رسميت نمی‌شناسد، افزود: "همان‌طور که قبلا نيز اعلام کرده‌ايم سازوکار انتصاب گزارشگر کاملا سياسی بوده و نتيجه يک روند گزينشی است که توسط معدودی کشورهای خاص در شورای حقوق بشر دنبال می شود، ازاين رو گزارش تهيه شده نيز با انگيزه‌های سياسی و کاملا غيرمنصفانه به تشريح وضعيت حقوق بشر در ايران پرداخته است."

احمد شهید، روز گذشته، چهارشنبه یکم آبان‌ماه (۲۳ اکتبر) در بیست‌وچهارمین جلسه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل سومین گزارش میان‌دوره‌ای خود را که شامل ۱۳۷ مصاحبه بود، ارائه کرد و موارد نقض گسترده حقوق بشر در ایران را برشمرد.

احمد شهید در این گزارش به طرح مهم‌ترین موضوعات حقوق بشری در ایران، به‌ویژه موضوع اعدام‌های فزاینده، حضور صدها زندانی سیاسی و عقیدتی در زندان‌ها، دشواری و موانع آزادی بیان و فشار بر مطبوعات و روزنامه‌نگاران و همچنین نقض گسترده حقوق اقلیت‌های مذهبی و قومی به‌ویژه اقلیت دینی بهایی پرداخته است.

مرضيه افخم مدعی شد که منابع تهيه گزارش احمد شهيد، "گروه‌های تروريستی و خشونت‌طلب" هستند و به همين دليل اين گزارش "فاقد اعتبار و وجاهت قانونی" است.

روز گذشته محمد خزاعی، نماينده ايران در سازمان ملل همين ادعا را مطرح کرده بود اما احمد شهيد آن را رد کرد و گفت هيچ گروه خشونت‌طلبی منبع گزارش وی نبوده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ايران شرکت مردم در انتخابات رياست جمهوری يازدهم را از "تحولات مترقی" جمهوری اسلامی دانست و گفت احمد شهيد در گزارش خود اين موضوع را نديده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.