ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آژانس امنيت ملی آمريکا تلفن‌های ۳۵ رهبر سياسی جهان را شنود می‌کرد

روزنامه گاردين سند جديدی را که ادوارد اسنودن در اختيار آن قرار داده است افشا کرد. اين سند نشان می‌دهد که آژانس امنيت ملی آمريکا تلفن‌های ۳۵ رهبر سياسی جهان را شنود می‌کرد.

سند جديدی از ادوارد اسنودن، مأمور امنيتی سابق آمريکا به‌دست آمده است که نشان می‌دهد آژانس امنيت ملی آمريکا (NSA) تلفن‌های ۳۵ رهبر سياسی جهان را شنود می‌کرد.

سند منتشرشده نشان می‌دهد که انتقال شماره تلفن سياستمداران جهان تنها يک مورد نبوده است.

اين سند را روزنامه بريتانيايی گاردين که گفته می‌شود ادوارد اسنودن اسناد خود را در اختيار آن گذاشته، منتشر کرده است.

بر اساس اين سند مأموران آژانس امنيت ملی آمريکا تنها از يکی از کارمندان دولت آمريکا ۲۰۰ شماره تلفن سياستمداران جهان را برای کنترل و نظارت دريافت کرده‌اند.

اين سند به سال ۲۰۰۶، زمانی که جرج بوش رئيس‌جمهور آمريکا بود، مربوط می‌شوند.

در اين سند آمده است که چگونه کارمندان کاخ سفيد، وزارت امور خارجه و آژانس امنيت ملی آمريکا در به‌دست آوردن شماره تلفن‌های سياستمداران غيرآمريکايی کمک کرده‌اند.

گاردين نام سياستمدارانی که مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند فاش نکرده است.

با اين حال سند آژانس امنيت ملی آمريکا نشان می‌دهد که در اين مورد ويژه، اطلاعات به‌دست آمده چندان حساس و مهم نبوده‌اند و آژانس امنيت ملی آمريکا از اين طريق توانسته است به ارتباطات بيشتری دسترسی پيدا کند.

اين سند همچنين نشان می‌دهد که انتقال شماره تلفن سياستمداران جهان توسط کارمندان دولت تنها يک مورد نبوده است.

هفته‌نامه اشپیگل، چاپ آلمان، چند روز پيش در گزارشی از احتمال شنود تلفن همراه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان توسط آژانس امنیت ملی آمریکا خبر داده بود.

اين خبر در آلمان بازتاب گسترده‌ای يافت و سياستمداران آلمان چنين اقدامی را غيرقابل پذيرش خواندند.

سخنگوی دولت آلمان نیز اعلام کرد که اگر چنین موضوعی ثابت شود، بر اعتماد متقابل دو کشور تأثیر جدی خواهد گذاشت.

همچنين مسئولان دولت‌های مکزيک، برزيل و فرانسه نيز مورد شنود آژانس امنيت ملی آمريکا قرار گرفته‌اند. اين سه کشور اقدام سازمان امنيتی آمريکا را مورد انتقاد قرار داده و خواهان توضيح دولت آمريکا در اين‌باره شده‌اند.

از سوی ديگر مجله اشپیگل دو ماه پيش فاش ساخت که آژانس امنیت ملی آمریکا در تابستان ۲۰۱۲ به سیستم سازمان ملل نفوذ کرده و در مدت سه هفته شمار مکالمه‌های مختلف این سازمان که شنود شده‌اند از ۱۲ مورد به ۴۵۸ مورد رسیده است.

اشپیگل همچنین گفت که آژانس امنیت ملی آمریکا از ماه سپتامبر ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا را نیز زیر نظر داشته است.

افشای اسناد ادوارد اسنودن در مورد فعاليت‌های جاسوسی آمريکا واکنش‌های جهانی در پی داشته و کشورهايی که خود را دوست و هم‌پيمان آمريکا می‌دانند اکنون به منتقدان اين کشور تبديل شده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست در شماره عصر روز گذشته خود اعلام کرده است ادوارد اسنودن حدود ۳۰ هزار سند در دست دارد که بخشی از آن‌ها به فعاليت‌های جاسوسی آمريکا، با ياری کشورهای هم‌پيمان خود، عليه کشورهايی چون ايران، روسيه و چين مربوط می‌شوند.

ادوارد اسنودن چند روز پيش در گفت‌وگو با نیویورک تایمز اعلام کرد اسناد محرمانه‌ای که از آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار دارد به روسیه و چین نداده است.

ادوارد اسنودن چند ماه است که در روسیه پناهنده شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمهوریخواه

    شایع بود که در ماجرای کلینتون_لوینسکی، وقتی‌ کلینتون به دروغ همه چیز را انکار میکرد، به او اولتیماتوم دادند که اگر ز‌ر زیاد بزنی‌، فیلم و صدای شما که در اتاق اوال بودید را به رسانه‌ها خواهیم داد و همه چیز برملا خواهد شد، بدین طریق تلاش او در صلح مابین اسرائیل و فلسطین بپایان رسید و با یک عذرخواهی تلویزیونی، ماجرای اتاق اوال یا بعبارتی اتاق اورال ماستمالی شد و پس از آن ، کلینتون بعنوان یک ریس جمهور ضعیف و بی‌ شال و دم، دوره ریاست جمهوری خود را گذراند. هرزمان که واتیکان یا کلیسای کاتولیک ناقد یا خواستار راه حلی برای اختلاف فلسطینی‌ها با ایسراییلیان است، ماجرای کودک آزاری بخشی از کیشیشان کاتولیک در رسانه‌ها عمده میشود و... در این ماجرای جدید، وقتی‌ که شما و من به فروشگاه میرویم یا در پیاده رو قدم می‌زنیم ، دوربین‌ها متعددی است که تصویر و صدای ما را ضبط می‌کند، چرا صاحبان قدرت از این امر باید مستثنا باشند ؟! آنکه تکنولوژی برتری دارد، تاثیر و کنترل بیشتری را هم در مقابل دیگران اعمال می‌کند.خمینی‌های کوچک را چطور و چگونه باید از میا‌‌ن خودمان پیدا و افشا کنیم ؟ از کجا که پرزیدنت اوباما مورد شنود قرار نگیرد ؟ آیا سرنوشت نیکسون و بدتر از آن کندی را باید نادیده بگیریم ؟ گویا یکی‌ از تکالیف و علایق مقام معظم رهبری در آخر شب ، گوش دادن به شنودهایی است که سربازان گمنام امام زمان برای ایشان تهیه و تدوین میکنند ! متاسفانه اینگونه پدیده‌ها ، ارکان و پایه‌های اقتدار سیاسی و تحوّل جامعه با خصوصیات چه اهورایی یا اهریمنی، تناقضات و تضادهای درونی خاص خود است و بس !