ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنفرانس ژنو دو می تواند به ایجاد آرامش در کشور جنگ زده‌ی سوریه کمک کند؟

کارشناسان خاورمیانه و سوریه می‌گویند تردید دارند که مذاکرات ژنو دو بتواند به ایجاد آرامش در کشور جنگ زده و ویران شده سوریه با صدها هزار کشته و میلیون‌ها تن آواره کمک کند.

اخضر ابراهیمی، نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل و اتحادیه عرب، در سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه در تهران به روزنامه نگاران گفت: باید از ایران دعوت شود که در کنفرانس بین‌المللی ژنو دو شرکت کند. در همین کنفرانس خبری ظریف، وزیر خارجه ایران نیز گفت: اگر از ایران دعوت شود شرکت می‌کنیم اما بدون پیش شرط.
تاکنون دعوت‌نامه‌ای برای شرکت ایران در این نشست فرستاده نشده است. اوایل ماه اکتبر آمریکا اعلام کرده بود در صورتی که ایران اعلامیه کنفرانس ژنو ۲۰۱۲ را بپذیرد، در کنفرانس شرکت می‌کند. تشکیل یک دولت موقت در سوریه بدون بشار اسد از مفاد اصلی کنفرانس ژنو دو است.
قرار است کنفرانس ژنو دو در پایان ماه نوامبر یعنی حدود یک ماه دیگر تشکیل شود. اخضر ابراهیمی، برای برگزاری این کنفرانس سرگرم سفر دوره‌ای به کشورهای ترکیه، اردن، عراق، مصر، کویت و قطر است. خیلی از کارشناسان خاورمیانه و سوریه می‌گویند تردید دارند که مذاکرات ژنو دو بتواند به ایجاد آرامش در کشور جنگ زده و ویران شده سوریه با صدها هزار کشته و میلیون‌ها تن آواره کمک کند؛ چرا که حتی با رفتن بشار اسد، مخالفان اصلی او با مشکل گروه‌های تروریستی و القاعده روبرو خواهند شد.
ایرج ادیب زاده همین مسئله را با  حسن هاشمیان، استاد دانشگاه و کارشناس سیاسی خاورمیانه در میان گذاشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.