ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت ادارات ثبت احوال ایران با انتخاب نام‌های کُردی

ادارات ثبت احوال استان‌های کُردنشين

ادارات ثبت احوال استان‌های کُردنشين در ايران با انتخاب نام‌های اصيل کُردی برای نوزدان تازه متولد شده، مخالفت می‌کنند.

يک منبع که نامش فاش نشده به کُردپا گفت: "ادارات ثبت احوال در اکثر شهرهای مناطق کُردنشين ايران به‌صورت رسمی با انتخاب نام‌های اصيل کُردی برای کودکان تازه متولد شده مخالفت می‌کنند و در اين ميان در استان کرمانشاه به‌صورت هدف‌دار چنين اعمالی انجام می‌شود."

وی افزود: "اداره‌ ثبت احوال در مناطقی از کُردستان ايران که پيرو مذهب شيعه هستند، با انتخاب نام «خلفای راشدين» برای کودکان تازه تولد يافته نیز مخالفت می‌کنند و در بيشتر موارد خانواده‌هايی که اين اسامی را انتخاب می‌کنند از سوی کارمندان اين اداره مورد تمسخر واقع می‌شوند".

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ثبت احوال تهران انتخاب نام | جدید دانلود 94

    […] مخالفت ادارات ثبت احوال ایران با انتخاب […]

  • عمرابن خطاب ابوبکرصدیق عثمان ابن عفان

    دوستان ما هرچقد هم به این شیعه های رافضی راه درست رو نشون بدیم بازبخاطر تعسب الکیشون نمیتونن دروغهاشونو ول کنن.اصلا میدونید چیه ......شیعه ها پشیمونن از اینکه اینهمه دروغ سرهم کردن ولی حیف راه برگشت ندارن.

  • کرد بلوچ لر عرب فارس ترکمن

    کرد ها قبل از این که مسلمان بشن ایرانی بودن الانم مسلمان ایرانیند /مثلا میخوای جنگ نرم کنی. کردها در طول تاریخ ثابت کردند که ایرانی هستن و به این اب و خاک متعصب. تمام کردها مثل باقی هم وطنام برا من عزیز و محترمند. اگر هم اختلاف عقیده ای هم با هم داریم یک موضوع خودمانی است در ضمن اهل تسنن ایران رو با وهابیت قاطی نکنید.

  • مری

    خودتون رو ناراحت نکنید. اگر کسایی دیگه قدرت داشتند هم همین کار رو می کردند. اون موقع باید می گفتیم: عجب دولت ظالمِ مثلا سنی ایِ این دولت ایران!! به شیعه ها امان نمی ده!! من دیروز از گرایش یک فرد سوییسی به پ ک ک فیلمی رو گذاشتم توی فیس بوک که توی یوتیوب هست.سریع حذف شد.خب فرق حذف این واقعیت با حذف اصلیت مردم خوب کردمون توسط رژیم چیه؟! ضمنا الآن همه جا ظلم و آپارتاید و سانسور و دروغ هست.اگه اسنودن بزرگ نبود که آمریکایی ها پنجاه سال بعد یه همه پرسی راه می انداختند و می گفتند ما صادقترین ملت دنیا هستیم.

  • نیما

    اسم خلفای راشدین اسم کردی است؟ از رادیوزمانه بعید است اسیر امواج *** خبری شود.

  • صادق

    چقدر بی ادبی تو ***.  خوبه یکی بگه حسین گوسفند؟ لااقل سنی ها مثه شما در و دیوار  امامزاده ها بوس نمی کنن. ***

  • ali gholi

    لطفا این دو مطلب را با هم مخلوط نکنید ، اسامی کردی اسامی ایرانی‌ اصیل هستند و اسامی *** امسال خلفی راشدین و *** دیگر هیچ ارتباطی‌ با اسامی زیبای کردی ندارد

  • علی

    این که فردی در یک اداراه نامی را تمسخر کند با ممنوعیت و حتی مخالفت با یک نام کاملا متفاوت است. در صورت وجود یک قانون یا رویه باید با آن مخالفت کرد اما اعلام موارد محلی آن هم بدون هیچ مدرکی تنها به خصومتهای قومی دامن می زند.