ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی ۲۶ زندانی فلسطينی و ادامه شهرک‌سازی‌های اسرائيل

دولت اسرائيل ۲۶ زندانی فلسطينی را آزاد کرد اما بلافاصله خبر داد که يک هزار و ۵۰۰ خانه جديد در شهرک‌های اشغالی خواهد ساخت.

دولت اسرائيل بلافاصله پس از آزادی ۲۶ زندانی فلسطينی به برنامه جديد شهرک‌سازی در شرق اورشليم (بيت‌المقدس) چراغ سبز نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شب گذشته يک گروه ۲۱ نفره از زندانيان فلسطينی از زندان اُفر اسرائيل در نزديکی اورشليم (بيت‌المقدس) آزاد شده و به رام‌الله نزد خانواده‌های خود منتقل شدند و همزمان پنج زندانی ديگر فلسطينی نيز پس از آزادی به غزه فرستاده شدند.

آزادی اين زندانيان در چارچوب مذاکرات صلحی صورت می‌گيرد که با نظارت آمريکا در جريان است.

۱۹ زندانی آزادشده از گروه فتح هستند، چهار نفر به گروه چپ‌گرای جبهه خلق برای آزادی فلسطين و سه نفر به گروه اسلامگرای حماس تعلق دارند. به جز يکی از زندانی‌های آزادشده، بقيه آن‌ها به اتهام قتل اسرائيلی‌ها به حبس ابد محکوم شده بودند.

محمود عباس، رئيس‌جمهور فلسطين در سخنانی گفت تا زمانی که يک فلسطينی در زندان‌های اسرائيل باشد هيچ توافق صلحی صورت نخواهد گرفت.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل نيز روز گذشته آزادی اين زندانيان را "يکی از تصميم‌های دشوار" خود دانست و گفت قلب‌اش با خانواده‌های عزادار است.

آزادی اين زندانيان سبب خشم دو هزار اسرائيلی معترض شد که در برابر زندان اُفر دست به تظاهرات زده بودند.

دو روز پيش از آغاز دور جديد مذاکرات صلح فلسطين و اسرائيل در ۳۰ ژوئيه سال جاری ميلادی، دولت اسرائيل به‌منظور پيشرفت اين مذاکرات آزادی ۱۰۴ زندانی فلسطينی را پذيرفت. اين زندانيان در چند نوبت آزاد خواهند شد.

يک هزار و ۵۰۰ خانه جديد در مناطق اشغالی

جان کری، وزير امور خارجه آمريکا که دو طرف فلسطينی و اسرائيلی را برای از سرگيری مذاکرات صلح قانع کرده است در روز ۲۱ اکتبر جاری اعلام کرد که مذاکرات صلح فشرده‌تر شده و گفت از پايان ژوئيه دو طرف ۱۳ نشست با يکديگر داشته‌اند.

اما روز گذشته، سه‌شنبه ۲۹ اکتبر، ياسر عبد رُبه، مقام بلندپايه سازمان آزادی‌بخش فلسطين ضمن بيان اين‌که "مذاکرات هيچ پيشرفت ملموسی نداشته"، گفت: "مواضع کنونی اسرائيلی‌ها در مذاکرات بدترين نوع خود در ۲۰ سال اخير است."

اين مذاکره‌کننده ارشد فلسطينی گفت: "[اسرائيل] می‌خواهد برای پيشبرد سياست استعماری و شهرک‌سازی خود و تحميل واقعيتی جديد بر روی ميز، زمان بخرد. چنين رويکردی سبب نابودی مذاکرات صلح و تمامی امکانات دستيابی به يک دولت فلسطينی خواهد شد."

ياسر عبد رُبه: مواضع کنونی اسرائيلی‌ها در مذاکرات، بدترين نوع خود در ۲۰ سال اخير است.

کمی پس از آزادی زندانيان فلسطينی، راديو نظامی اسرائيل اعلام کرد که دولت اين کشور يک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جديد در منطقه اشغالی رمات شلومو واقع در شرق اورشليم (بيت‌المقدس) خواهد ساخت.

در پی اعلام اين خبر، يک مقام مسئول اسرائيلی تأييد کرد که بنيامين نتانياهو با چهار نقشه خانه‌سازی در شرق اورشليم (بيت‌المقدس) که شامل بزرگ کردن خانه‌ها، ساختن يک مرکز گردشگری و باستان‌شناسی و يک پارک در دامنه کوه اسکوپوس می‌شود، موافقت کرده است.

رهبران فلسطينی به‌شدت با ساخت‌وساز شهرک‌های جديد در ازای آزادی زندانيان فلسطينی مخالفت کرده‌اند.

ادامه شهرک‌سازی‌ها توسط دولت اسرائيل که عامل اصلی توقف مذاکرات صلح در سپتامبر سال ۲۰۱۰ بود از سوی جامعه جهانی نيز بارها محکوم شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.