ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پول کارگران فولاد زاگرس توقيف شده است

يکی از کارگران معترض کارخانه

يکی از کارگران معترض کارخانه فولاد زاگرس به خبرگزاری کار ايران (ايلنا) گفته است قرار بود از طرف سهامداران کارخانه بابت پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران مبلغ دو ميليون و ۳۹۳ هزار تومان به حساب هر کارگر واريز شود اما با مراجعه به بانک معلوم شد که به دليل مسدود بودن حساب کارخانه امکان توزيع پول ميان کارگران وجود ندارد.

بنا به اين گزارش، به همين دليل ۱۷۰ کارگر کارخانه فولاد زاگرس که از دو روز پيش برای وصول مطالبات صنفی و حقوقی خود در تهران حضور دارند برای سومين شب متوالی در تهران ماندگار شدند.

اين کارگر کارخانه فولاد زاگرس که در اعتراضات دو روز گذشته در مقابل مجلس، وزارت کار و سازمان تأمين اجتماعی شرکت کرده است، گفت، از طرف بانک و مسئولان وزارت کار به آن‌ها گفته شده که حساب کارخانه با شکايت کارگران مسدود شده و تا زمانی که کارگران در اين مورد رضايت ندهند امکان رفع انسداد و توزيع پول ميان کارگران وجود ندارد.

وی افزود: "اين ادعا درحالی مطرح می‌شود که کارگران فولاد زاگرس به تشخيص قاضی پرونده تنها مجاز به توقيف اموال ضايعاتی کارخانه بوده‌اند و بنابراين در توقيف ساير اموال مانند حساب بانکی کارخانه نقشی نداشته‌اند."

به‌گفته وی پس از مذاکره با مسئولان وزارت کار، قرار شد تا مبلغ ۶۰۰ ميليون تومان به‌صورت علی‌الحساب بابت بخشی از حقوق معوقه هفت ماه گذشته ميان کارگران توزيع شود که اين مبلغ در نهايت پس از انجام کسوراتی از طرف مديرعامل و سازمان تأمين اجتماعی به ۵۰۵ ميليون تومان کاهش يافت اما اکنون مشاهده می‌شود که موجودی حساب کارخانه ۴۸۰ ميليون تومان است.

اين در حالی است که حجم مطالبات معوقه کارگران فولاد زاگرس بالغ بر ۹۵۰ ميليون تومان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.