ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بررسی مقاله جنجال‌ساز منتشر‌ شده در روزنامه بهار

چه نکته ای در مطلب منتشره در روزنامه بهار وجود دارد که از موافق و مخالف را به واکنش واداشته است؟ برای پاسخ به این پرسش گفت‌وگویی داشتیم با حسن یوسفی اشکوری، دین‌پژوه و رضا علیجانی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی.

چهارشنبه اول آبان، مقاله‌ای به قلم سیدعلی اصغر غروی، با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» در روزنامه بهار به چاپ رسید که در نهایت پس از چند روز باعث شد که هیئت نظارت بر مطبوعات ایران، حکم به تعطیلی بهار بدهند. این درحالی بود که حتی مدیر مسئول روزنامه بهار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «یادداشت علی اصغر غروی به دور از مشی این روزنامه و مدیران، روزنامه نگاران و کارمندان آن است و این روزنامه در راستای تلطیف فضای جامعه، موقتا اقدام به عدم انتشار کرده است».
در متن نامه عذرخواهی روزنامه بهار آمده بود: «روزنامه بهار به مناسبت روز عید غدیر خم یادداشت وارده‌ای را با عنوان «امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی» به دلیل خطای فنی به چاپ رساند که متأسفانه موجب جریحه دار شدن روحیه مومنان حضرت علی شد.
اما چه نکته‌ای در مطلب علی اصغر غروی وجود دارد که از موافق و مخالف را به واکنش واداشته است؟
رادیو زمانه در جست‌وجوی پاسخ این پرسش گفت‌وگویی با حسن یوسفی اشکوری، دین‌پژوه و رضا علیجانی، روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر سیاسی انجام داده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • babak

    بابا جان اخر ولایت فقیه در قرن ۲۱  خنده دار نمیباشد مگر مردم  ایران مجنوند که نیاز به ولی داشته باشند؟ 

  • رضا

    مقاله ی چاپ شده در بهار تلاشی دیگر برای احیای کالبد پوسیده ی تفکر مذهبی در قالب شیعه گری بوده و مورد توجه هیچ روشنفکری نیست. فقط عوام و متعصبین ممکن است به آن واکنشی نشان دهند و فرصت طلبان از قبلش نانی بخورند به نرخ روز. مدتهاست ایرانی های متوسط به بالا تره ای برای کل اساطیر تاریخ اسلام خرد نمی کنند و اصولا علاقه ای هم به این ندارند که بدانند امامت چیست و کی برای چی بر پالان شتر جهیده بوده.

  • cyrus

    ایید حکم اعدام زندانی سیاسی کُرد در دیوانعالی خبرگزاری هرانا - محکومیت اعدام منصور آروند در دیوان عالی کشور به تایید رسید و وی در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم اعدام منصور آروند زندانی سیاسی کرد که در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه «زندان دریا» نگهداری می‌شود، از سوی دیوان عالی کشور به تایید رسید و در زندان به ایشان ابلاغ شد. منصور آروند شهروند کرد اهل مهاباد که در خرداد ماه سال ۱۳۹۰ در منزل مسکونی خود بازداشت شد، به اتهام محاربه از طریق همکاری با یکی از گروههای کردی معاند نظام در شهریور ماه ۱۳۹۱ از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد. برادر این زندانی سیاسی کرد به گزارشگر هرانا گفت: "هفته گذشته پدرما را به نهادهای امنیتی احضار و نسبت به اعدام منصور تهدید نمودند. پس از این ماجرا نیز از سوی دیوان عالی کشور حکمی در زندان به برادرم ابلاغ شد که محکومیت وی برای سومین بار به تایید رسیده و لازم الاجرا می‌باشد."