ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پايان بررسی طرح کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهرهای ايران

مهرداد لاهوتی، نماينده لنگرود و

مهرداد لاهوتی، نماينده لنگرود و نايب رئيس کميسيون محيط زيست مجلس از پايان يافتن بررسی طرح کاهش آلودگی هوای شهر تهران و کلان‌شهرها در اين کميسيون خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، لاهوتی گفت: "در حال حاضر اين طرح در نوبت رسيدگی برای قرار گرفتن در دستور صحن علنی [مجلس] است که شايد با استفاده از ماده ۱۰۴ آيين‌نامه، ۵۰ نفر از نمايندگان درخواست قرار گرفتن اين طرح را با اولويت در دستور کار مجلس ارائه دهند."

وی با تأکيد بر اين‌که "حل مشکل آلودگی هوا زنجيره‌ای به هم پيوسته است که از عهده يک سازمان و ارگان برنمی‌آيد"، به بخشی از جزئيات اين طرح اشاره کرد و گفت: "در اين طرح تأکيد شده است که سوخت استاندارد خودروها بايد يورو۴ بوده و نيروی انتظامی حق شماره‌گذاری خودروهای فاقد يورو۴ را ندارد."

به‌گفته لاهوتی در حال حاضر سوخت استاندارد در ايران يورو۲ است، اين در حالی است که طبق قانون برنامه چهارم سوخت خودروهای ايران بايد استاندارد يورو۴ می‌شد.

نايب رئيس کميسيون محيط زيست مجلس افزود: "جای تأسف است که استاندارد خودروهای وارداتی يورو۵ است ولی استاندارد خودروهای داخلی يورو۲ می‌باشد."

وی با بيان اين‌که "بيش از ۸۰ درصد آلودگی تهران و کلان‌شهرها ناشی از آلودگی خودروهاست"، افزود: "زمانی عزمی جدی برای جمع‌آوری خودروهای فرسوده در کشور ايجاد شد اما اينکار متوقف شد، اکنون مشاهده می‌شود که خودروهای فرسوده‌ای در تهران تردد می‌کنند و عزمی برای جمع‌آوری آن‌ها وجود ندارد."

مهرداد لاهوتی همچنين بر ارتقای حمل و نقل عمومی تأکيد کرد و گفت: "تا وقتی که اين موضوع رخ ندهد نبايد انتظار داشت که مردم از خودروهای شخصی خود استفاده نکنند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.