ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معصومه ابتکار خواهان آزادی ۳۰ فعال گرين‌پيس در روسيه شد

در پی صدور حکم بازداشت

در پی صدور حکم بازداشت ۳۰ تن از فعالان گرين‌پيس در روسيه، معصومه ابتکار، معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران خواستار آزادی هرچه سريع‌تر آنان شد.

۲۸ فعال گرین‌پیس و دو گزارشگر از ۱۸ کشور مختلف دنیا، روز ۱۸ سپتامبر قصد داشتند سکوی نفتی گازپروم را در قطب شمال را اشغال کنند که توسط نیروهای امنیتی روسیه بازداشت شدند.

این طرفداران محیط زیست علیه حفر چاه نفتی اقدام به این حرکت اعتراضی کردند. آن‌ها معتقدند حفر چنین چاهی سبب آسیب‌های زیست‌محیطی خواهد شد.

به گزارش تارنمای خبری محيط زيست ايران، معصومه ابتکار گفت: "چنان‌چه اين فعاليت مستقيما در ارتباط با منع اکتشاف منابع جديد هيدروکربنی در قطب شمال و برای مقابله با پديده گرمايش جهانی باشد، اقدامی از سر دلسوزی و نگرانی است."

وی افزود: "انتظار دارم دولت روسيه با در نظر گرفتن اين واقعيت دستور آزادی هر چه سريع‌تر بازداشت‌شدگان را صادر کند."

معصومه ابتکار تأکيد کرد که "نبايد در هيچ کجای دنيا دولت‌ها در مقابل نهادهای مدنی و فعالان محيط زيست که نگران آينده کره زمين هستند بايستند و برخوردهای سلبی و خشن داشته باشند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nima

    سومین زنجیره انسانی در اعتراض به انتقال آب از سرشاخه‌های رودخانه کارون تشکیل شد. به گزارش تارنمای کردپا، روز گذشته، دهم آبان‌ماه ۱۳۹۲با حضور هزاران تن از مردم اهواز، سومین زنجیره‌ انسانی در مخالفت با انحراف آب این رودخانه به سمت اصفهان، رفسنجان و دیگر مناطق مرکزی ایران، شکل گرفت.

  • حمید

    در خواست این خانم درخواست درستی است، اما سوالی برایم پیش آورد آیا برای ایشان و دیگر ظالمان حاکم، ما ایرانیان انسان نیستیم؟ آیا در زندانهای ما پر از بیگناهانی که فقط خواستار آزادی هستند نیست؟ حتا از خودی‌هایشان که به تقلب بزرگ ۸۸ اعتراض کردند رحم نکردند و در زندان و حصر هستند ایشان درخواست آزادی آنها را نمیکند چرا؟ رفته آنطرف دنیا از یک مستبد دیگر درخواست آزادی عده‌‌ای بیگناه را میکند؟ آیا با اینکه اینکار خوب است از طرف این آدمها مسخره نیست! به امید اینکه ملت ایران با باور به خود، به اینکه انسان است و دارای حقوق ذاتی، این استبداد دینی ولایت مطلقه فقیه که یک روضه خان سر دسته آن است را با یک جنبش همگانی سرنگون سازد تا ساختن ایرانی مستقل و آزاد ممکن شود. شاد باشید. حمید

  • babak

    پس چرا معترضین به خشک شدن دریاچه ارومیه را سرکوب و  زندانی کردید؟!!