ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست یابی به آرزوهای فردی

نگاه کردن به زمین، مکانی که هر روز بر روی آن زندگی می‌کنیم، از مدار زمین و در فضا تجربه‌ای است که افراد کم شماری در زندگی خود آن‌را تجربه می‌کنند، انوشه انصاری یکی از آن‌ها و نخستین زن فضا گرد جهان است.

انوشه انصاری

اینکه انسان بتوانند به آرزوهای خود دست پیدا کنند، نیاز به شرایط مناسب و اراده فردی دارد. هر دوی این عوامل برای رسیدن به هدف لازم است. انوشه انصاری نه تنها اولین زن ایرانی بلکه اولین ایرانی است که به آرزوی خود و رفتن به فضا در سفری یازده روزه در سال ۲۰۰۶ دست یافت.
وی متولد سال ۱۳۴۶ است و در ۱۶ سالگی ایران را ترک کرد. در آمریکا در رشته مهندسی الکترونیک به تحصیل پرداخت و همراه با برادر و همسرش شرکت‌های مختلف ایجاد کرد. برای مثال موفقیت شرکت تله کام که تجهیزات کامپیوتری تولید می‌کرد، باعث شد که او در سال ۲۰۰۰ جایزه نخست «کار آفرین» را در آمریکا دریافت کند.
رفتن به فضا همواره یکی از مشغولیت‌های ذهنی انوشه انصاری بود. او توانست با ثروتی که از طریق ایجاد شرکت‌های مختلف بدست آورده بود، برای سفری به ایستگاه بین‌المللی فضایی ثبت نام کند. این سفر ۲۰ میلیون دلار هزینه داشت. سال ۲۰۰۶ سازمان فضایی روسیه به طور رسمی اعلام کرد که انوشه انصاری به عنوان اولین زن گردشگر فضایی در یکی از پروازهای فضاپیمای سایوز در سال ۲۰۰۶ به مدار زمین سفر می‌کند.
نگاه کردن به زمین، مکانی که هر روز بر روی آن زندگی می‌کنیم، از مدار زمین و در فضا تجربه‌ای است که افراد کم شماری در زندگی خود آن‌را تجربه می‌کنند، انوشه انصاری یکی از آن‌ها و نخستین زن فضا گرد جهان است. وی در کنفرانس زنان ایرانی و آمریکایی در اکتبر امسال در نیویورک حضور داشت و زمانه با او در مورد دست یافتن زنان به آرزوهای خود به گفت‌وگو نشست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.