ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵۰ نماينده مجلس خواستار تجديدنظر در انتصابات وزير علوم شدند

۱۵۰ نماينده مجلس ايران طی

۱۵۰ نماينده مجلس ايران طی نامه‌ای از حسن روحانی، رئيس‌جمهور خواستند تا به آن‌چه "انتصابات سئوال برانگيز" رضا فرجی‌دانا، وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری در اين وزارتخانه خواندند، رسيدگی کند.

رضا فرجی‌دانا، وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری و جعفر توفيقی، سرپرست پيشين اين وزارتخانه

به گزارش خبرگزاری مهر، شاهين محمد صادقی، عضو هيئت رئيسه مجلس در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۱۵ آبان‌ماه مجلس نامه ۱۵۰ نماينده خطاب به حسن روحانی را خواند.

در بخشی از اين نامه آمده است: "مصرانه خواستاريم جناب آقای فرجی‌دانا را به تجديدنظر در اين انتصابات و برخی انتصابات سئوال‌برانگيز ديگر دلالت فرماييد."

اين نمايندگان گفته‌اند: "ما نگران آنيم که چنين رفتارهايی فضای روشن و  مثبت فعلی رابطه دولت و مجلس را تيره و تار سازد و موجب بروز واکنش‌هايی شود که نتيجه‌ای جز ايجاد مشکل برای دولت و اتلاف وقت و نيروی همگان در بر نخواهد داشت."

نمايندگان امضاکننده نامه از رئيس‌جمهور ايران خواسته‌اند تا مداخله کرده و جلوی بروز اين "مشکل" را بگيرند.

فرجی‌دانا، وزير علوم، به‌تازگی جعفر ميلی منفرد، وزير پيشنهادی دولت يازدهم برای وزارتخانه علوم را که نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگيرد، به سمت معاون آموزشی اين وزارتخانه و جعفر توفيقی، سرپرست پيشين وزارت علوم را که مورد انتقاد شديد نمايندگان مجلس بود، به سمت مشاور خود منصوب کرد.

عبدالوحيد فياضی، سخنگوی کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس نيز از حضور فرجی‌دانا در جلسه روز گذشته اين کميسيون برای ارايه توضيح در مورد دانشجويان ستاره‌دار و انتصابات اخير در وزارت علوم خبر داد.

وی گفت: "توضيحات فرجی‌دانا درباره انتصابات اخير در وزارت علوم قانع‌کننده نبود و چون مراتب استعلام افرادی که منصوب شده‌اند دارای اشکال بود برهمين اساس وزير اطلاعات برای توضيح در اين مورد به کميسيون آموزش دعوت شد."

فياضی همچنين در مورد دانشجويان ستاره‌دار گفت: "اصطلاح دانشجوی ستاره‌دار اشتباه است. اصلا دانشجوی ستاره‌دار وجود ندارد اين‌ها دانشجويانی هستند که به دليل وجود نقص در پرونده و يا دلايل مختلف نتوانسته‌اند ادامه تحصيل دهند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.