ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت نفر در ايران اعدام شدند

بامداد امروز پنج‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه

بامداد امروز پنج‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه دو متهم به قتل در بندرعباس و روز گذشته نيز پنج متهم به حمل مواد مخدر در جيرفت اعدام شدند.

به‌گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو متهمی که در بندرعباس به پای چوبه دار رفتند احمد جنکیجو و اسماعیل محمودی نام داشتند و از سال ۱۳۸۸ در زندان به‌سر می‌برند.

اين دو متهم اهل روستای بنزک از توابع شهرستان میناب بودند.

يک منبع آگاه به هرانا گفته است احمد جنکیجو در هنگام بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشته است.

همچنين خبرگزاری فارس به نقل از احمدعلی انجم‌روز، رئیس دادگستری شهرستان جیرفت از اعدام پنج متهم به قاچاق مواد مخدر پس از تلاش ناموفق برای فرار خبر داد.

رئیس دادگستری جیرفت روز گذشته گفت: "پنج نفر زندانی در شهرستان جیرفت که به اعدام محکوم شده بودند با حفر کانال به طول ۱۵ متر از سالن دارالقرآن زندان قصد فرار به خارج از زندان را داشتند که با حضور به‌موقع مسئولان زندان این اقدام با شکست مواجه شد."

به‌گفته وی "این زندانیان از جمله محکومان سابقه‌دار بودند که در مجموع حمل بیش از ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین را در پرونده داشتند."

رئیس دادگستری جیرفت افزود اين زندانيان پس از اطلاع از نهایی شدن حکم اعدام و اعلام تاریخ اعدام به بهانه حفظ قرآن در سالن دارالقرآن زندان جمع شده و به حفر تونل برای فرار مبادرت کردند. آن‌ها قصد داشتند تا قبل از روز اجرای حکم اعدام از زندان فرار کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.