ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت فعالان کرد، در پی تظاهرات و تجمع در برابر کنسولگری ایران در اربیل

در پی تظاهرات اعتراضی روز گذشته فعالان سیاسی، فرهنگی و روزنامه‌نگاران کُرد در اربیل، شماری از معترضان در برابر کنسولگری جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان، تجمع و برخی از آنان بازداشت شدند.

در پی تظاهرات اعتراضی روز گذشته فعالان سیاسی، فرهنگی و روزنامه‌نگاران کُرد در اربیل، شماری از معترضان در برابر کنسولگری جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان، تجمع و برخی از آنان  بازداشت شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، تظاهرات عصر روز گذشته (جمعه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۲)، در پارک "شانه‌در" اربیل برگزار شده بود و در آن صدها تن شرکت داشتند.

به نوشته کردپا، در جریان این تظاهرات، شماری از این معترضان با حرکت به سوی کنسولگری جمهوری اسلامی در اقلیم کُردستان، اقدام به پرتاب سنگ به ساختمان کنسولگری ایران کردند.

تظاهرات روز گذشته در سلیمانیه عراق، در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی-امنیتی کرد در ایران

تظاهرات روز گذشته، در ادامه برنامه‌هایی است که در اقلیم کردستان عراق در اعتراض به اعدام فعالان کرد در ایران صورت می‌گیرد.

در شهر سلیمانیه نیز روز گذشته تجمع مشابه‌ای برگزار شد.

به نوشته کردپا، "هرچند تجمع فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران کُرد با مجوز استاندار اربیل برگزار شده بود. اما  پس از پایان تجمع روز گذشته،  پلیس اقلیم کُردستان هفت تن از برگزارکنندگان این تظاهرات را بازداشت کرده است.

در میان بازداشتگان شب گذشته، دو تن از  فعال سیاسی و از اعضای حزب "کومله" به نام‌های آمانج صلواتی و محمد فرهادزاده نیز حضور دارند.

تظاهرات عصر دیروز، توسط انجمن فرهنگی ـ اجتماعی "زید" و کمپین "نه به اعدام جوانان کُرد" برگزار شده بود.

در روزهای چهارم و سیزدهم آبان‌ماه، سه تن از فعالان کرد ایران به نام‌های حبیب‌الله گل‌پری، رضا اسماعیلی و شیرکوه معارفی در شهرهای ارومیه، سلماس و سقز اعدام شدند و در پی آن موجی از اعتراض، مناطق کرد‌نشین حتا شهرهای کردستان ایران را در بر گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.