ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنجمین روز اعتصاب غذای زندانیان سُنی محکوم به اعدام در قزل‌حصار

در پنجمین روز اعتصاب غذای

در پنجمین روز اعتصاب غذای شش تن از زندانیان سُنی‌مذهب، حال دو تن آنها وخیم گزارش شده است.

به گزارش تارنمای هرانا، این زندانیان که از روز دوشنبه گذشته، ۱۳ آبان ۱۳۹۲ در اعتراض به تصمیم مسئولان زندان مبنی بر انتقالشان در آستانه محرم، دست به اعتصاب غذا زده‌اند، همگی محکوم به اعدام هستند.

نام و مشخصات این زندانیان، به این شرح است: احمدی فرزند حبیب‌الله متولد ۱۳۶۰، کمال ملایی فرزند احمد متولد ۱۳۶۳، جمشید دهقانی فرزند خدارحم متولد ۱۳۶۴، جهانگیر دهقانی فرزند خدارحم ۱۳۶۵، صدیق محمدی فرزند حسین متولد ۱۳۶۵ و سید هادی حسینی فرزند محی الدین متولد ۱۳۶۲

به گزارش هرانا، در دومین روز اعتصاب، مسئولان زندان با ضرب و شتم گارد ویژه زندان،  این زندانیان را به سلول‌های انفرادی منتقل کرده‌اند.

در همین ارتباط، هرانا به نقل از "منبع" خود نوشته است: "به تازگی هیئنی از سوی وزارت اطلاعات به سنندج رفته است تا پرونده زندانیان عقیدتی اهل سنت به خصوص محکومین به اعدام را مورد بازبینی قرار دهند. از طرف خانواده زندانیان عقیدتی اهل سنت نماینده‌ای برای ملاقات با این هیئت انتخاب شد که اخبار نگران کننده‌ای را کسب کرد. مامورین وزارت اطلاعات به وی اطلاع دادند که حکم شش محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار لازم الاجرا بوده و بزودی اجرا خواهد شد."

اعدام دسته جمعی ۱۶ زندانیان اهل سنت در چهارم آبان‌ماه جاری، موجی از اعتراض‌ها را در میان فعالان حقوق بشری ایرانی و فعالان سنی‌مذهب برانگیخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.