ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات سه روزه ژنو، بدون توافق پايان يافت

سه روز مذاکره ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ بدون دست یابی به توافق نهایی پایان یافت.

سه روز مذاکره ايران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ بدون دست يابی به توافق نهايی پايان يافت.

با اين حال، مذاکره‌کنندگان اعلام کرده‌اند دور تازه گفت‌وگوها بر سر مسائل هسته‌ای را تا ۱۰ روز ديگر دوباره آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران در نشست خبری مشترک با کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا گفت:

"پيشرفت‌هايی داشته‌ايم و اميد داريم (در مذاکرات بعدی) به توافق دست يابيم."

لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، شب گذشته، تنها دقایقی پیش از آغاز کنفرانس خبری اشتون و محمدجواد ظریف، خبر ناکام ماندن نهایی مذاکرات را به خبرنگاران داد.

گفته می‌شود موضع‌گیری‌های سرسختانه فرانسه، عامل اصلی به توافق نرسیدن طرفین، در پایان روز سوم مذاکرات بود.

دور تازه مذاکرات ایران با گروه ۱+۵  بر سر برنامه اتمی ایران، از روز پنجشنبه گذشته، ۱۶ آبان (۷ نوامبر ۲۰۱۳) در هتل اینترکانتیننتال ژنو آغاز شده بود.

بنا بود این دور از مذاکرات، تنها دو روز طول بکشد؛ اما ظاهرا به سبب نتیجه دادن گفت‌وگوها، در روزهای اول و دوم، به روز سوم کشید.

بر پایه برخی گزارش‌ها، قطع غنی‌سازی ۲۰ درصدی از سوی ایران و بحث بر سر ادامه فعالیت‌های مرکز هسته‌ای فردو و نیز لغو برخی از تحریم‌ها در همین مرحله از سوی دولت‌هالی غربی، در محور گفت‌وگوها روزهای گذشته قرار داشته است.

به نظر می‌رسد این دور از مذاکرات، از سوی ایرانُ با هماهنگی و تایید رهبری ایران صورت می‌گرفت. روز گذشته محمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رییس مجلس ایران گفت که مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران، از پشتیبانی مجلس و رهبر ایران برخوردار هستند.

توئتر منسوب به علی خامنه‌ای، رهبری ایران هم در پیامی کوتاه روز گذشته نوشته بود که “مذاکره‌کنندگان ما، بچه‌های انقلابند”

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.