ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو سازمان حقوق بشری: حکومت ايران موسوی، کروبی و رهنورد را آزاد کند

دیده‎بان حقوق بشر و کمپین

دیده‎بان حقوق بشر و کمپین بین‎المللی‏ حقوق بشر در ایران، دو سازمان مدافع حقوق بشر خواهان آزادی ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، کاندیداهای ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، و زهرا رهنورد، همسر موسوی، و نویسنده و فعال سیاسی، شدند.

اين نهادها اعلام کردند که به‌رغم وعده‌های‏ حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران برای آزاد کردن زندانیان سیاسی، موسوی، کروبی و رهنورد بدون آن‌که هیچ جرمی علیه آن‌ها اعلام شده باشد، يک هزار روز است که در بازداشت خانگی یا  حبس به‌سر می‏برند.

آن‌ها گفته‌اند: " روز۲۱ آبان، هزارمین روزی است که این سه تن بدون هیچ‌گونه اتهام یا محاکمه‌ ای در بازداشت خانگی یا حبس به‌سر برده‎اند. هیچ سازمان یا نهاد حکومتی یا دولتی صراحتا مسئولیت بازداشت این افراد را نپذیرفته است و یا هیچ‌گونه اتهامی علیه آن‌ها مطرح نکرده است."

سارا لی ویتسون، رئیس بخش امور خاورمیانه در سازمان دیده‎بان حقوق بشر گفت: "ادامه بازداشت خانگی و حبس این سه نفر نشانه تداوم سرکوب و خودکامگی مسئولان حکومت نسبت به منتقدان حکومت در ایران است."

به‌گفته وی "ادعاهای مقامات ایرانی مبنی بر اینکه هیچ زندانی سیاسی در این کشور وجود ندارد، با این واقعیت دردناک که رهبران و فعالان سیاسی کماکان در زندان و حبس خانگی به سر می‏برند، در تضاد کامل است."

هادی قائمی، مدیر کمپین بین‎المللی‏ حقوق بشر در ایران نيز گفت: "روحانی قول داده است که برای آزادی این افراد اقدام کند... طرفداران اوهنوز منتظرند که به این حبس‏های‏ فراقضائی پایان دهد و روشن کند کدامیک از نهادهای حکومت مسئول سرنوشت این افراد هستند."

قائمی افزود: "این بازداشت‏ها وادامه حبس دیگر زندانیان سیاسی یکی از مهمترین شاخص های وضعیت حقوق بشر در ایران می‏باشد."

روز گذشته، غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران در نشست رسانه‌ای خود در مورد حصر خانگی موسوی و کروبی گفت آن‌ها مجرم‌اند و در مجازات‌های‌شان تغییری داده نشده است.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ايران نيز هشتم آبان‌ماه جاری گفت: "دولت در این‌گونه امور دخالت نخواهد کرد."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.