ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روش های کنترل دیابت

در مجله پزشکی این هفته در مورد بیماری دیابت یا همان مرض قند صحبت می‌کنیم. روز ۱۴ نوامبر روز جهانی دیابت است و ماه نوامبر نیز به عنوان ماه افزایش آگاهی درباره‌ی این بیماری انتخاب شده است.

دیابت یکی از مشکلات اصلی بهداشت و سلامت در سرتاسر دنیا و از چالش‌های اصلی توسعه سلامت در قرن ۲۱ به شمار می‌رود. در حال حاضر حدود ۳۷۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند و حدود ۲۸۰ میلیون نفر نیز در خطر بالای ابتلا به این بیماری در سال‌های آینده قرار دارند. آمار هشدار دهنده‌ی بعدی این است که تا سال ۲۰۳۰ تعداد مبتلایان به دیابت به حدود نیم میلیارد نفر خواهد رسید.
اما علی‌رغم این آمارها آنچه جای خوشحالی دارد این است که دیابت و به ویژه عوارض ناشی از آن تا حد بسیار زیادی قابل پیشگیری و یا کنترل هستند. این نکته‌ای است که اهمیت افزایش آگاهی عمومی در مورد این بیماری و مقابله با عوارض ناشی از آن را صدچندان می‌کند.
با درک چنین اهمیتی، فدراسیون بین‌المللی دیابت در کمپینی که امسال برای روز جهانی دیابت تشکیل داده با تأکید بر شعار نمادین «یک گام برای بیماری دیابت بردارید» تلاش می‌کند تا نشان دهد مبارزه با چنین چالش بهداشتی بزرگی که تمام دنیا را تهدید می‌کند با برداشتن گام‌هایی کوچک اما فراگیر و از جانب تمامی انسان‌ها ممکن است. امسال آخرین سال از طرح پنج ساله‌ای است که با عنوان «آموزش و پیشگیری از دیابت» و از سال ۲۰۰۹ آغاز شده بود.
در مجله پزشکی این هفته در مورد بیماری دیابت یا همان مرض قند صحبت می‌کنیم. روز ۱۴ نوامبر روز جهانی دیابت است و ماه نوامبر نیز به عنوان ماه افزایش آگاهی درباره‌ی این بیماری انتخاب شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.