ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو مريوانی بر "بی‌گناهی زانيار و لقمان مرادی"، دو محکوم به اعدام، شهادت می‌دهند

يک زن و مرد مريوانی

يک زن و مرد مريوانی آمادگی خود را برای شهادت در مورد بی‌گناهی زانيار و لقمان مرادی دو زندانی کُرد که به اعدام محکوم شده‌اند، اعلام کردند.

لقمان و زانيار مرادی

به گزارش کُردپا، پدر زانيار مرادی گفت: "پس از اين‌که خطر اعدام زانيار و لقمان افزايش يافت، يک زن و مرد مريوانی حاضر شده‌اند تا در هر دادگاهی درباره بی‌گناهی اين دو جوان کُرد گواهی دهند."

اين زن و مرد اعلام کرده‌اند که "ضاربان پسر امام جمعه مريوان را مشاهده کرده‌اند و اين ضاربان کسانی به جز زانيار و لقمان می‌باشند".

اقبال مرادی به نقل از اين زن و مرد مريوانی اعلام کرد: "اين زن و مرد مريوانی چند نفر مسلح را که سوار سه ماشين بوده‌اند و يکی از آن‌ها پرايدی سفيد بوده را در حال شليک به پسر امام جمعه مشاهده نموده‌اند و حتی به دليل اين‌که اين زن و مرد شاهد حادثه بودند، از سوی ضاربان مورد هجوم و تهديد جانی قرار گرفته‌اند".

وی افزود: "يکی از اين شاهدان (مرد) به دليل امنيتی و حساس بودن اين پرونده نخواسته که همسرش در اين مسئله دخيل شود، پيشتر نيز با امام جمعه مريوان ديدار کرده و چگونگی روی دادن اين حادثه را برای ايشان تعريف نموده‎اند، اما امام جمعه حاضر به پذيرفتن اين ادعا نشده است".

زانيار مرادی و لقمان مرادی، اهل کردستان ايران در روز ۱۴ مردادماه سال ۸۸ خورشيدی توسط نيروهای امنيتی بازداشت شدند.

 آن‌ها در روز چهارشنبه يکم دی‌ماه همان سال، به اتهام "محاربه از طريق عضويت در يکی از احزاب کردی، کومله" و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مريوان در ۱۴ تير ۱۳۸۸، به اعدام محکوم شدند. اين حکم در دادگاه تجديدنظر و ديوان عالی کشور تأييد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.