ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اثری از اندی وارهول رکورد شکست

اثری از اندی وارهول به نام "تصادف ماشین نقره‌ای" در حراج ساتبی در نیویورک به بهای ۱۰۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسید.

اثری از اندی وارهول به نام "تصادف ماشین نقره‌ای" در حراج ساتبی در نیویورک به بهای ۱۰۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رسید. به این ترتیب این اثر پنجمین اثر در تاریخ حراجی‌های آثار هنری است که با بهایی بیش از صد میلیون دلار به فروش می‌رسد.

"تصادف ماشین نقره‌ای" از اندی وارهول

در حراجی ساتبی سه خریدار آثار هنری با یکدیگر بر سر خرید تابلوی "تصادف ماشین نقره‌ای" رقابت می‌کردند.

نام خریدار معلوم نیست.

پیش از این در سال ۲۰۰۷ "تصادف ماشین سبز رنگ" از اندی وارهول به قیمت ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به فروش رفته بود.

"تصادف ماشین سبز رنگ" جز رنگ اتومبیل‌ها هیچ تفاوتی با "تصادف ماشین نقره‌ای" ندارد.

"تصادف ماشین نقره‌ای" یک اثر بسیار عظیم است در ابعاد سه در چهار متر. سمت راست تابلو خالی است و در سمت چپ صحنه تصادف یک اتومبیل ۱۵ بار تکرار شده است.

دو تابلوی "تصادف ماشین نقره‌ای" و "تصادف ماشین سبز رنگ" بخشی از مجموعه "مرگ و فاجعه" از آثار اندی وارهول‌اند. این هنرمند که از بنیانگذاران هنر پاپ به‌شمار می‌آید در سال‌های دهه ۱۹۶۰ آثاری پیرامون موضوع "فاجعه" آفرید.

روز گذشته، چهارشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۲ سه‌گانه‌ای از فرانسیس بیکن، نقاش ایرلندی رکوردی تازه در تاریخ حراج آثار هنری به جای گذاشت. این سه‌گانه به مبلغ ۱۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش رفت. رکورددار قبلی، تابلوی "جیغ" اثر ادوارد مونک بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.