ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آن «الله» مورد دارد

مسئولان خانه هنرمندان ایران، جشنواره هنرهای معاصر را به دلیل «مشکلات اخلاقی، سیاسی و مذهبی» تعطیل کردند. نقش «الله» در لباسی از پرچم جمهوری اسلامی به تن یکی از هنرمندان «مورد» داشت.

مسئولان خانه هنرمندان ایران جشنواره هنرهای معاصر پرسبوک (Persbook) را به دلیل آن‌چه که «مشکلات اخلاقی، سیاسی و مذهبی» نامیدند تعطیل کردند و با اخراج خبرنگاران از محل جشنواره مانع از تهیه گزارش از روند برگزاری و تعطیلی این جشنواره شدند.

صفحه بعد:

یکی از آثار بحث‌برانگیز در جشنواره «پرسبوک»، اجرای اثری بود با نام «من افتخار می‌کنم که ایرانی هستم». ماهان مومنی پرچم ایران را پوشیده بود، اما حراست خانه هنرمندان ایران مانع از ادامه اجرای او شد.

ماهان مومنی گزارش می‌دهد:

خانه هنرمندان. یک ساعتی از افتتاحیه گذشته است
- خانم تبلیغات اینجا ممنوع است.
- من تبلیغ نمی‌کنم. لباس من بخشی از نمایشگاه است.
-آن «الله» مورد دارد.
-اگر «الله» هم مورد دارد دیگر سرمان را بگذاریم زمین بمیریم.
-آخه «الله» آن پشت چه کار می‌کند؟
- می‌خواهم پشت و پناهم باشد.
به دفتر حراست می‌روم. دوره‌ام می‌کنند. متن را می‌خوانند می‌گویند لباس را در بیاور.
لباس را درمی‌آورم.

صفحه بعد:

نیما زاغیان، یکی از برگزارکنندگان جشنواره «پرسبوک» نوشته بود: «افتتاحیه چهارمین سالانه هنر معاصر٬ به رغم همه‌ی حواشی ناخوشایندی که مدیریت خانه هنرمندان به وجود آورد٬ با حضور دوستان و هنرمندان عزیزمان به شایستگی برگزار شد.»

پیش از آغاز این جشنواره تذکراتی در خصوص برخی آثار از سوی مدیر گالری‌های خانه هنرمندان به مسئولان جشنواره داده شد و آن‌ها نیز قول دادند آثار مشکل‌دار را از جشنواره حذف کنند، اما به وعده خود عمل نکردند. مجید سرسنگی، مدیر عامل خانه هنرمندان گفت: «خانه هنرمندان ایران جای این بازی‌‌ها نیست.»

صفحه بعد:

برگزارکنندگان جشنواره نوشتند: «طی برگزاری چهارمین سالانه هنر معاصر٬ مدیریت خانه هنرمندان بدون هماهنگی با برگزارکنندگان و حتی بدون مطلع ساختن مسئولان گالری‌های خانه، بخشی از آثار و استیتمنت‌ها را در حضور مخاطبان و پس از گشایش نمایشگاه از دیوارها برداشتند. سپس مدیریت روابط عمومی این مجموعه از ورود خبرنگاران جلوگیری کردند و بر گالری‌ها نظارت می‌کردند تا مانع عکاسی خبرنگاران و حتی مخاطبان عادی شوند.»

صفحه بعد:

علی اتحاد، یکی دیگر از برگزارکنندگان جشنواره «پرسبوک» نوشت: «جای چهار چسب، میخی بر دیوار و برچسبی حاوی نام هنرمند و عنوان اثر؛ آنچه از اثر شبنم شعبانی باقی ماند! متأسفم!»

مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: «در قرارداد ذکر شده که آثار به نمایش درآمده در جشنواره پرسبوک نباید به هویت خانه هنرمندان لطمه بزند، شائبه سیاسی بودن داشته باشد و همچنین با شئونات اسلامی و عرف جامعه نیز در تضاد نباشد.»

صفحه بعد:

نیما زاغیان، یکی از برگزارکنندگان جشنواره «پرسبوک» نوشته است: «"دیوار" اثر شهریار رضایی در چهارمین سالانه هنر معاصر به شکلی غریب و اتفاقی بازتاب‌دهنده حاشیه‌های این سالانه شد.»

در این اجرا کسانی که در دو سوی یک دیوار نشسته‌اند، دیوار را سوراخ می‌کنند تا بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند.

صفحه بعد:

در «دیوار» اثر شهریار رضایی، کسانی که در دو سوی یک دیوار نشسته‌اند و هیچگونه تصوری از هم ندارند و از هرگونه ارتباطی با یکدیگر محروم مانده‌اند، با ایجاد سوراخی در دیوار می‌توانند با هم رابطه بگیرند.

صفحه بعد:

مسئولان خانه هنرمندان ایران جشنواره هنرهای معاصر پرسبوک (Persbook) را به دلیل آن‌چه که «مشکلات اخلاقی، سیاسی و مذهبی» نامیدند تعطیل کردند. حالا از «دیوار» اثر شهریار رضایی، فقط دیوار باقی مانده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.