ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وب‌سايت "نذری‌ياب" فيلتر شد

وب‌سايت “نذری‌ياب” به دستور کارگروه

وب‌سايت "نذری‌ياب" به دستور کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه در فضای مجازی فيلتر شد.

صف نذری در ايران

 اين وب‌سايت سال گذشته در روز تاسوعا راه‌اندازی شد تا مراکز و اماکنی را که در روزهای عزاداری حسین بن علی، امام‌ سوم مسلمانان شيعه‌مذهب اقدام به توزيع نذری می‌کنند به علاقه‌مندان معرفی کند.

به گزارش روزنامه شرق، وب‌سايت "نذری‌ياب" در يک‌ سال گذشته به‌ويژه در دو ماه محرم و صفر با استقبال ميليونی رسانه‌ها و کاربران ايرانی در اينترنت مواجه شده است.

 برخی رسانه‌ها "خلاقيت در راه‌اندازی اين سايت" را تحسين کردند و برخی ديگر اهداف آن را زير سئوال بردند.

داود مظفری، جوان ۲۰ ساله تهرانی و طراح وب سايت "نذری‌ياب" درباره دلايل فيلترشدن اين وب‌سايت به روزنامه "شرق" گفته است که اين وب‌سايت در دو روز نخست‌ راه‌اندازی "يک‌ونيم‌ميليون‌نفر بازديدکننده" داشته است.

بر اساس قوانين مشخص‌شده از سوی کارگروه تعيين مصاديق محتوای مجرمانه در فضای مجازی، وب‌سايت‌ها بنا به دلايلی همچون "هتک حيثيت و نشر اکاذيب، شنود محتوای ارتباطات رايانه‌ای، جاسوسی رايانه‌ای، شنود غيرمجاز" و... فيلتر می‌شوند. تاکنون درباره فيلترشدن وب‌سايت "نذری‌ياب" اما هيچ توضيحی از سوی مسئولان داده نشده است.

وب‌سايت "نذری‌ياب"

طراح وب‌سايت نذری‌ياب درباره انگيزه خود از راه‌اندازی اين وب‌سايت گفته است: "اولين‌بار ايده چنين سيستمی دو سال پيش به ذهن من رسيد ولی فقط درحد فکر و ايده بود. مردم ما امام‌حسين را دوست دارند و نذری ايشان را نعمت و برکت می‌دانند. هسته ايده من هم تأسيس يک بانک‌ اطلاعاتی بود که با توجه به عرضه و تقاضا در وقت و مصرف سوخت و انرژی برای صرفه‌جويی به مردم کمک کند. ۱۰ سال قبل هم مردم همه می‌دانستند که در منطقه کجا چه نذری دارند و به همديگر انتقال می‌دادند. حالا من می‌خواستم اين بخش از زندگی را به‌صورت آنلاين عرضه کنم."

داود مظفری کنترل اطلاعات منتشر شده در اين وب‌سايت را به‌عنوان يکی از سخت‌ترين بخش‌های کار مطرح کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.