ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سید فیلد، استاد فیلمنامه‌نویسی درگذشت

سید فیلد، استاد فیلمنانه‌نویسی که نسلی از برجسته‌ترین فیلمنامه‌نویسان هالیوود را پرورش داده، در سن ۷۷ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت.

سید فیلد، استاد فیلمنانه‌نویسی که نسلی از برجسته‌ترین فیلمنامه‌نویسان هالیوود را پرورش داده و نظریه‌های تازه‌ای در زمینه فیلمنامه‌نویسی و آموزش آن آورده بود، در سن ۷۷ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت.

سید فیلد، استاد فیلمنامه‌نویسی

خانواده سید فیلد به رسانه‌ها اطلاع داده‌اند که این استاد فیلمنامه‌نویسی در اثر کم‌خونی حاد درگذشته است.

سید فیلد در سال ۱۹۷۹ با انتشار کتابی به نام "فیلمنامه" و طرح نظریه فیلم‌نامه "سه‌پرده‌ای" به شهرت جهانی دست یافت.

او یک فیلم ۱۲۰ دقیقه‌ای را به سه بخش ۳۰، ۶۰ و ۳۰ دقیقه‌ای تقسیم کرد و در هر بخش وظایفی را به عهده‌ فیلمنامه‌نویس گذاشت. در بخش نخست شخصیت‌ها می‌بایست معرفی شوند و فضاسازی اتفاق بیفتد. سپس می‌بایست "پیرنگ" داستان مشخص و برای شخصیت‌ها هدفی در نظر گرفته شود. آنگاه شخصیت‌ها می‌بایست برای رسیدن به هدفشان تلاش کنند و سرانجام در بخش پایانی فیلم می‌بایست به نتیجه مشخصی دست یافت.

تولیدکنندگان هالیوود از این طرح بسیار استقبال کردند و اعتقاد داشتند که چنانچه فیلمنامه‌ای به این شیوه نوشته شود، پس از تولید فروش بیشتری خواهد داشت.

فیلمسازان اروپایی اما شیوه فیلمنامه‌نویسی به سبک فیلد را نمی‌پسندیدند. آنها اعتقاد داشتند که با این شیوه فقط می‌توان فیلمنامه‌های متوسط با داستان‌ها و پایان‌بندی قابل پیش‌بینی از کار درآورد.

از سید فیلد "راهگشای فیلمنامه‌نویسی" به ترجمه سید جلیل شاهرودی لنگرودی و همچنین "راهنمای فیلمنامه‌نویسی" به ترجمه عباس اکبری به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.