ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رايزن فرهنگی ايران در انفجارهای بيروت کشته شد

بر اثر انفجارهای انتحاری که

بر اثر انفجارهای انتحاری که امروز سه‌شنبه ۲۸ آبان‌ماه (۱۹ نوامبر) در نزديکی سفارت ايران در بيروت رخ داد، ابراهيم انصاری، رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی ايران کشته شد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، انفجار دو خودرو به‌فاصله چند دقيقه در نزديکی سفارت ايران ۲۲ کشته به جای گذاشت که حال برخی از زخمی‌شدگان نيز وخيم گزارش شده است.

هاآرتص، روزنامه اسرائيلی نوشته است در اين رويداد دست‌کم ۲۳ نفر کشته و ۱۴۶ تن زخمی شده‌اند.

شبکه‌ تلويزيونی العالم، وابسته به جمهوری اسلامی ايران، از کشته و زخمی شدن بيش از ۱۰۰ نفر خبر داده است.

نيروهای امنيتی لبنان پس از انفجارها محل حادثه را به محاصره خود در آوردند.

پس از گذشت ساعاتی از اين رويداد، يک گروه وابسته به القاعده به نام گردان عبدالله عزام، مسئولیت انفجارها در برابر سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت.

غضنفر رکن‌آبادی، سفير ايران در لبنان خبر کشته شدن رايزن فرهنگی جمهوری اسلامی را تأييد کرد و گفت ابراهيم انصاری به دليل شدت زخم‌هايش کشته شده است.

رکن‌آبادی اسرائيل را مسئول دو انفجار در نزديکی سفارت ايران دانست.

تلويزيون دولتی سوريه نيز درباره انفجارهای امروز در بيروت گفت: "دولت سوريه اقدام تروريستی در مقابل سفارت ايران در بيروت را به‌شدت محکوم می‌کند."

تلويزيون دولتی سوريه همچنين به‌طور تلويحی کشورهايی چون عربستان و قطر را عامل اين انفجار دانست و گفت: "بوی دلارهای نفتی از تمام اقدامات تروريستی در سوريه، لبنان و عراق به مشام می‌رسد."

در جريان اين دو انفجار خسارت‌های زيادی به ساختمان سفارت ايران در بيروت وارد شده است.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) نوشته است در اين انفجار ۱۲ خودرو در آتش سوخته‌ و شش ساختمان در اطراف سفارت ايران نيز خسارت ديده‌اند.

تابستان گذشته نيز حومه جنوبی بيروت شاهد انفجار دو خودرو بمب‌گذاری شده بود که انفجار خودروی دوم منجر به کشته شدن ۲۷ نفر شد. مسئوليت اين انفجار را يک گروه کوچک ناشناخته بر عهده گرفت. اين گروه در پيامی ويدئويی بمب‌گذاری‌ها را اقدامی تلافی‌جويانه در مقابل دخالت حزب‌الله لبنان در سوريه دانسته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهران

    تماماً نقشه ی ایران و حزب الله است تا برای اقدامات قبلی و بعدی خود در سوریه حمایت جلب کنند و مخالفان مداخله را سرکوب کنندو حالا شاهد خواهیم بود که به همین بهانه چگونه صداهای مخالف در لبنان را خفه می کنند و غرب هم از حول تندروهای سنی بر مداخلات نظامی ایران و حزب الله چشم می پوشد. از آخوند مکارتر مربی او شیطان علیه الرحمه است.

  • تقی

    چه خوب!