ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جایزه سروانتس برای النا پونیاتووسکا

النا پونیاتووسکا جایزه سروانتس در سال ۲۰۱۳ را به دست آورد. از این جایزه به عنوان مهم‌ترین جایزه ادبی در کشورهای اسپانیایی‌زبان یاد می‌شود.

النا پونیاتووسکا جایزه سروانتس در سال ۲۰۱۳ را به دست آورد. از این جایزه به عنوان مهم‌ترین جایزه ادبی در کشورهای اسپانیایی‌زبان یاد می‌شود.

النا پونیاتووسکا، نویسنده و روزنامه‌نگار مکزیکی

خوزه ایگناسیو ورت، وزیر فرهنگ اسپانیا با اعلام این خبر به رسانه‌ها، از النا پونیاتووسکا به عنوان یکی از قوی‌ترین صدا‌ها در جهان ادبیات کشورهای اسپانیایی‌زبان یاد کرد.

جایزه سروانتس به ارزش ۱۲۵ هزار یورو هر سال از سوی وزارت فرهنگ اسپانیا به نویسندگان اسپانیایی‌زبان اهدا می‌شود.

النا پونیاتووسکا ۸۱ سال دارد، از پدری لهستانی‌تبار و مادری مکزیکی در پاریس متولد شده است. او در کودکی به مکزیک مهاجرت کرد و زبان اسپانیایی را در آنجا آموخت.

النا پونیاتووسکا در سال ۱۹۷۰ با گزارشی درباره قتل عام دانشجویان مکزیکی در سال ۱۹۶۸ به شهرت جهانی دست یافت و به عنوان نخستین روزنامه‌نگار زن، جایزه روزنامه‌نگاری ملی در مکزیک را به دست آورد.

از النا پونیاتووسکا به عنوان مدافع حقوق محرومان و ستمدیدگان یاد می‌شود. "پوست آسمان" از مهم‌ترین رمان‌های اوست.

در مجموعه ۱۴ داستان از نویسندگان زن آمریکای لاتین داستان کوتاهی از خانم النا پونیاتووسکا به فارسی ترجمه و منتشر شده. اما رمان‌های او هنوز در ایران ناشناخته مانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آرمان شهر | Armanshahr| بنیاد آرمان شهر | هفت‌روز نامه حقوق بشری زنان ـ شماره 24

    […] جایزه سروانتس برای النا پونیاتووسکا رادیو زمانه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ جایزه سروانتس به ارزش ۱۲۵ هزار یورو هر سال از سوی وزارت فرهنگ اسپانیا به نویسندگان اسپانیایی‌زبان اهدا می‌شود. از این جایزه به عنوان مهم‌ترین جایزه ادبی در کشورهای اسپانیایی‌زبان یاد می‌شود. النا پونیاتووسکا ۸۱ سال دارد و از پدری لهستانی‌تبار و مادری مکزیکی در پاریس متولد شده است. او در کودکی به مکزیک مهاجرت کرد و زبان اسپانیایی را در آنجا آموخت. النا پونیاتووسکا در سال ۱۹۷۰ با گزارشی درباره قتل عام دانشجویان مکزیکی در سال ۱۹۶۸ به شهرت جهانی دست یافت و به عنوان نخستین روزنامه‌نگار زن، جایزه روزنامه‌نگاری ملی در مکزیک را به دست آورد. از النا پونیاتووسکا به عنوان مدافع حقوق محرومان و ستمدیدگان یاد می‌شود. “پوست آسمان” از مهم‌ترین رمان‌های اوست. […]