ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به اعدام زندانيان سياسی، در کردستان ادامه دارد

مردم و جوانان شهرهای مريوان،

مردم و جوانان شهرهای مريوان، سقز، بانه، سنندج، سردشت و پيرانشهر همچنان به اعتراضات خود عليه اعدام زندانيان سياسی ادامه می‌دهند.

اعتراض جوانان "پسوه" از توابع پیرانشهر ـ عکس از "کمپين صلح فعالان در تبعيد"

به‌گزارش تارنمای "کمپين صلح فعالان در تبعيد"، در اين شهرها مردم با راهپيمايی، نصب تراکت و شعارهايی در سطح شهر با مظنون "اعدام نه"، خواهان آزادی زندانيان سياسی، به‌ويژه زانيار و لقمان مرادی، زندانيان سياسی کُرد محکوم به اعدام شده‌اند.

زانیار مرادی و لقمان مرادی، اهل کردستان ایران در روز ۱۴ مردادماه سال ۸۸ خورشیدی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

آن‌ها دی‌ماه همان سال، به اتهام “محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی، کومله” و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مریوان در ۱۴ تیر ۱۳۸۸، به اعدام محکوم شدند و اکنون خطر اعدام جان آن‌ها را تهديد می‌کند.

در ادامه اين گزارش آمده است، در برخی از دانشگاه‌های استان کردستان نيز بيانيه‌هايی در محکوميت اعدام زندانيان سياسی کُرد پخش و از مردم خواسته شده که در اين‌باره سکوت نکنند.

"کمپين صلح فعالان در تبعيد" به‌نقل از منابع محلی نوشته است روز يکشنبه ۲۶ آبان‌ماه جاری، جمعی از جوانان کُرد اهل پسوه با حمل پلاکاردهايی با مظنون “اعدام نه" و “آنان مگر چه می‌خواستند جز برابری و آزادی”، اعدام‌های اخير را محکوم کردند.

در روزهای گذشته سه زندانی سياسی کُرد در ايران اعدام شدند.

شيرکو معارفی، بامداد روز دوشنبه ۱۳ آبان‌ماه در زندان سقز و حبیب‌الله گلپری‌پور و رضا اسماعیلی (مامدی)، روز شنبه، چهارم آبان‌ماه در زندان‌های ارومیه و سلماس اعدام شدند.

در هفته‌های گذشته جوانان شهرهای مختلف استان کردستان چندين بار عليه اين اعدام‌ها اعتراض کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    اولا در خبر اولیه ذیل تیتر اشهرستان سلماس در کنار سنندج و بانه و سقز ذکر شده بود که بعد حذف شد دوما جه کسی گفته که ماکو جزء کردستان هست؟ تمام استان آذربایجان غربی و شهرستانهایی چون بیجار و قروه در استان کردستان نیز جزء مناطق تاریخی آذربایجان هست که در تقسیمات کشوری قسمتی از استان کردستان شده است. البته تعدادی از کردها در اراضی آذربایجان طی دهه های اخیر ساکن شده اند

  • مسعود

    سلام دوست گرامی " محمد " در حال حاضر بیشتر از 500 هزار کرد در خراسان زندگی میکنند و همچنین آمار کردهای کرج و حتی تهران رقم کمی نمیباشد و وجود این جمعیت دلیل بر کردستانی این شهرها ندارد همانطور که جمعیت ترک موجود در ارومیه و سلماس و نفده و .... دلیلی بر ترک بودن آن ندارد . هر نوع ملیت و نژاد و هر مذهبی در کردستان قابل احترام هستند .

  • کرماشان

    از نظر تاريخى و همچنين جمعيتى از شمال ماکو تا جنوب دهلران در ايلام و از بهار همدان تا حمرين در جغرافياى حال عراق, کوردستانه.البته در کوردستان فقط کردها زندگى نميکنند. کردها و آشورى سريانى و يهودى و مسيحى شيعه و يارى و سنى ترکمن و آذرى و عرب هم شهروندان کوردستان هستند

  • بهنام

    بهتر است متن را کامل و با دقت بخوانید و بعد بیائید اینجا نظریه بدهید . در خبر آمده که زندانیان سیاسی کرد قبلی در زندانهای ( ارومیه و سلماس ) اعدام شدند ، نگفته که در این شهرها هم اعتراضی وجود داشته . بهتر است متن را با دقت مطالعه کنید و بعد به رادیو زمانه ایراد بگیرید . البته همه انسان و مال این آب و خاک هستیم و ترک و کرد و بلوچ و فارس و عرب و ترکمن همه در اصل ایرانی و متعلق به همین سرزمین هستند و نباید هیچ تبعیضی بین آنها وجود داشته باشد .

  • محمد

    شهرستان سلماس و پیرانشهر در استان آذربایجان غربی می باشند. هر چند بسیاری از اهالی پیرانشهر کرد هستند لکن در شهرستان سلماس عده بسیار اندکی از کردتبارها زندگی میکنند و اکثریت آن ترک آذربایجانی هستند لذا ذکر این شهرستانها با نام کردستان به نظر هدفدار بوده و خارج از اصول رسانه ایست. از رادیو زمانه انتظار میرود این اصول را رعایت کند.