ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چهار کارگر معترض در ادامه اعتراضات کارگران پلی‌اکريل اصفهان

چهار کارگر پلی‌اکريل اصفهان به

چهار کارگر پلی‌اکريل اصفهان به نام‌های جواد لطفی، عباس حقيقی، کيومرث رحيمی و احمد صابری، با ادامه دور دوم اعتراضات کارگران اين کارخانه بازداشت شده‌اند.

يکی از گردهمايی‌های اعتراضی کارگران پلی‌اکريل اصفهان

به‌گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، اين کارگران حوالی ساعت چهار بامداد روز پنج‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه توسط نهادهای نظارتی بازداشت و به شهر دستگرد در ۱۳ کيلومتری شمال شهر اصفهان منتقل شده‌اند.

هنوز از دلايل بازداشت اين کارگران اطلاعی در دست نيست.

بنا به اين گزارش احمد صابری در نشست نمايندگان کارگران پلی‌اکريل با فرماندار شهرستان مبارکه که صبح روز دوشنبه ۲۶ آبان‌ماه برگزار شده بود به‌عنوان يکی از نمايندگان کارگران معترض حضور داشت.

کارخانه پلی‌اکريل اصفهان شامل شش شرکت زيرمجموعه تحت مسئوليت شرکت مادر (هلدينگ) است و کارفرمای آن قصد دارد شرکت‌های زير مجموعه را جدا کند.

بر اساس سياست کوچک‌سازی اين کارخانه، مجموعه شرکت‌های پلی‌اکريل در حال واگذاری است.

به همين دليل يک هزار و ۵۰۰ کارگر اين کارخانه امنيت شغلی‌شان را در معرض خطر می‌بينند و از مدتی پيش دست به اعتراضات مسالمت‌آميز زده‌اند.

کارگران معترض طی نامه‌ای خواسته‌های صنفی خود را در ۱۰ مورد طرح کرده‌ بودند.

آن‌ها معتقدند با واگذاری اين شرکت‌های زيرمجموعه، قراردادهای کاری‌شان تغيير می‌کند.

کارگران دور نخست اعتراضات خود را در روزهای هشت، ۱۱، ۱۲ و ۱۴ آبان‌ماه برگزار کردند و پس از پايان مهلت ۱۰ روزه رسيدگی به مطالباتشان، دور دوم اعتراضات را از ۲۵ آبان‌ماه شروع و در روزهای ۲۶، ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آبان در محوطه کارخانه تجمع کردند.

کارگران ۱۰ خواسته را مطرح کرده‌اند که استعفای برخی اعضای هيئت مديره کنونی کارخانه و حفظ و بررسی اسناد مربوط به عملکرد آن‌ها در صدر خواسته‌های آن‌ها قرار دارد.

تشکيل شورا و بازگشت به کار تمامی کارگرانی که به واسطه فعاليت در اين تشکل صنفی فسخ قرارداد شده‌اند نيز از ديگر خواسته‌های صنفی کارگران پلی‌اکريل اصفهان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.