ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موسوی: نمی‌توانند با هيچ فشاری وادارم کنند به سفيد بگويم سياه

در پی سخنان روز جمعه

در پی سخنان روز جمعه یکم آذرماه احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در مورد ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات رياست جمهوری دهم، موسوم به جنبش سبز، کوکب، زهرا و نرگس موسوی، سه دختر موسوی و زهرا رهنورد در نامه‌ای نوشته‌اند پدرشان همچنان بر نظرات خود پايبندند.

احمد جنتی، روز جمعه با اشاره به حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، گفت: “نظام خیلی بر سر این‌ها منت گذاشته است که زنده هستند”.

جنتی افزود: “این روسیاهان در خانه خود محبوس شده‌اند اما این امکانات و وسایل زندگی، تلویزیون و رفاهیات را در خانه در اختیار دارند. اگر رأفت اسلامی نبود باید اعدام می‌شدند.”

دبیر شورای نگهبان افزود: “نظام خیلی بر سر این‌ها منت گذاشته است که زنده هستند و در خانه خود محبوس هستند و اگر دکتر لازم داشتند دکتر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد اما در عین حال این افراد حاضر نیستند اظهار ندامت کنند.”

دختران موسوی در پاسخ به احمد جنتی نوشته‌اند: "برای ما اين‌که ايشان هميشه بلندگوی خشونت‌خواهی‌ها بوده عجيب نيست، اگرچه درست به همين دليل گفته‌‌هايشان در باب رأفت آن هم اسلامی تعجب‌آور است."

آن‌ها در مورد درخواست اظهار ندامت از سوی ميرحسين موسوی افزوده‌اند پدرشان در همين ماه محرم خواهش بر توبه خود را غلط خوانده و گفته است: "آن‌ها مرا می‌شناسند و می‌دانند وقتی به نتيجه برسم سفيد سفيد است نمی‌توانند تحت هيچ فشاری وادارم کنند که بگويم سياه است."

ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد نزديک به هزار روز است که بدون محاکمه در حصر خانگی به‌سر می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    با آقای موسوی در مورد تحولات و اتفاقات که بعد از انقلاب انجام شّد و منجر به ساختن استبداد ولایت مطلقه فقیه گردید یک برداشت نداریم. من ایشان را جز کسانی که در کنار خمینی علیه انقلاب بزرگ ایران کودتا کردند میدانم. ولی‌ امروز ایشان حداقل برای حقوق خویش مقابل استبداد ولایت مطلقه فقیه ایستاده و این عمل ایشان، آقای کروبی و خانم رهنورد احترام دارد، آرزو میکنم این ایستادگی امروز بزودی (اگر هنوز نشده باشد ) مثل مرحوم آیت الله منتظری به ایستادن برای حقوق انسان و حقوق ملی تحوّل یابد. درود بر آزادی ، استقلال، جمهوری ایران. شاد باشید. حمید

  • navahaye yas avar

    توییت مایکل مان بسیار کوتاه بود خبری به بزرگی خبر پایان یک جنگ " ما به توافق رسیدیم " این شاید یکی از مهمترین وقایع دیپلماسی توییت و لبخند باشد برای مردم جهان امابرای ما ایرانیان بی شک آغاز یک پایان است مردی که درمیان اروپاییان به آقای لبخند معروف است برگی در تاریخ ورق خورد که ثا بت کرد ما ایرانیان غیر قا بل پیش بینی ترین مردم جهان و شگفتی آفرین ترینشان هستیم نام جواد ظریف صرفنظر از اینکه چه حکومتی در تهران سر کار باشد با خطوط زرین بر سر در تاریخچه وزارت خارجه نوشته خواهد شد درست مثل نام مردانی چون وثوق الدوله و محمد علی فروغی . بسیار به جاست که ایرانیان به توییتر او رفته و او را لا یک باران کنند مردی با لبخند های فروان و اعصابی آهنین او با یکی از بزرگترین و مشهورترین وزرای خارجه امریکا و بداخلاق ترین وزیر خارجه فرانسه و مکار ترین وزیر خارجه روسیه توانست به یک معامله سیاسی در فضایی چنین متشنج و لبریز از بی اعتمادی و حقه بازی و منفعت طلبی و چاقو از پشت زنی برسد . مهم نیست در این توافق چه جزئیاتی وجود داشته باشد و یا بر سر تصویب نهایی ان چه جنجالهایی پیش بیاید . هر آنچه پیش اید از آنچه دا شت پیش می آمد بسیار نیکوتر است . آنچه مهم است این است که سنگی که دانشجویان خط امام با راهنمایی و هدایت و تحریک چپ روسی در چاه سرنوشت مملکت ما انداختند و یک جنگ تخریبی ٨ ساله و سالها دشمنی خونین با مردم جهان و منطقه را سرمایه سرکوب دموکراسی خواهی و حق طلبی مردم ایران کردند اکنون از چاه بدر آمده است . به مردم ایران و آقای جواد ظریف و همراهان این پیروزی را تبریک باید گفت بگذار شکاکان و منفعت از دست دادگان و آنها که نمایندگی قدرتهای داخلی و خارجی مشخصی را میکنند باز روضه بخوانند ظریف ثا بت کرد میتوان بی اعتنا به همه این یاوه ها محکم و استوار پیش رفت ایرانیان پیش به سوی ایجاد کشوری اباد و دموکراتیک و توسعه یافته گام به گام اکنون میتوانم بگویم که صدای پایی که می آمد حالا آشکارا معلوم است که از کیست و برای چه می آمد اکنون صدای ان خواننده قدیمی و ان ترانه قدیمی در ان تنها کافه قدیمی به جامانده از جنگ معنا و مفهوم روشنتری یافته ا ست سربازان با هیجان بیشتری می ناب مینوشند و در میان دود ها میرقصند من هم بیش از پیش از کتاب تاریخم فاصله گرفته ا م خودم را در میان آنها می یابم از اینکه کسی کتاب تاریخم را بدزدد واهمه ای ندارم به پیش رو و زمانی که در انم بیشتر فکر میکنم میخواهم با این سربازان برقصم حوصله فلسفه مولانا و تهدید توخالی و سرزنش خار مغیلان دبیران سیاست پیشه را ندارم صدای خنده و نوای موزیک و فضایی وهم آلود مرا به میان خود میکشد دوست دارم میدونی که این کار دله گنا ه من نیست تقصیر دله ....... شب به همه شما عزیزان خوش

  • Samad

    سئوالی از موسوی: با توجه به مهارت شما در نقاشی و رنگ آمیزی چگونه توانستید دوران نخست وزیری خود را طلايی رنگ کرده و چگونه و بر طبق چه اساسی تصمیم گرفتید که جنبش مردم را سبز رنگ نقاشی کنید؟ آیا تصور نمیکنید که بعد از ۲۰ سال در خانه نشستن و سرگرم نقاشی کردن سیاه و سفید مبادا که دچار اوهام گشته و دوران زندگی خود با خمینی را طلایی دیده و با سبز کردن حمعیتی کثیر از ملت بیدار شده از خواب خواستید که به آن دوره برگردید؟ اما غافل از آنکه خامنه ای با قافله ای از شتران خود دمار از جنبش سبزتان در آورده و آنرا به رنگ قرمز خون در خیابانها تبدیل میکند. و حال بعد از ۲ سال در خانه نشینی ۲ باره همه چیز ۲ رنگ شد؟ سیاه و یا سفید. و دگر چه بگوییم بیشتر از ۲ رنگی و  ۲ رویی سران نظام که هرچه گوییم کم گفته ایم.