ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما خطاب به نتانياهو: جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای هدف مشترک ماست

 جاش ارنست سخنگوی کاخ سفيد

 جاش ارنست سخنگوی کاخ سفيد اعلام کرد که باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا در يک تماس تلفنی با بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل اطمينان داد هدف دو کشور جلوگيری از دستيابی ايران به سلاح هسته‌ای است.

به‌گزارش رويترز، اوباما در اين گفت‌وگوی تلفنی تأکيد کرد که آمريکا به اين هدف مشترک پايبند است و توافق با ايران تا زمانی پا بر جاست که ايران به تعهدات خود عمل کند.

به‌گفته جاش ارنست، اوباما همچنين گفته است نگرانی دولت اسرائيل از توافق هسته‌ای با ايران را درک می‌کند.

بر اساس توافق هسته‌ای ايران و کشورهای گروه ۱+۵ که بامداد روز يکشنبه به‌دست آمد ايران موظف است تا غنی‌سازی اورانيوم را محدود و ساخت راکتور هسته‌ای را متوقف کند، به بازرسی سرزده کارشناسان آژانس بين‌المللی انرژی اتمی از تأسيسات هسته‌ای ايران اجازه دهد، سانتريفوژهای جديد نسازد و فعاليت رآکتور اراک را متوقف کند.

در عوض بخشی از تحريم‌های جهانی عليه ايران لغو خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو پس از اين توافق در نشست هيئت دولت اسرائيل توافق ژنو را يک "اشتباه تاریخی" خواند و تأکيد کرد که اين توافق جهان را به مکانی "بسیار خطرناک‌تر" تبدیل خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.