ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش آزاد سوريه کنفرانس "ژنو ـ ۲" را تحريم کرد

سليم ارديس، رهبر ارتش آزاد

سليم ارديس، رهبر ارتش آزاد سوريه امروز سه‌شنبه پنجم آذرماه (۲۶ دسامبر) اعلام کرد که نيروهای وفادار به وی در کنفرانس صلح سوريه در ژنو شرکت نخواهند کرد.

سليم ارديس: دغدغه ما به‌دست آوردن سلاح برای جنگجويان‌مان است.

رهبر ارتش آزاد سوريه به شبکه الجزيره گفت: "شرايط لازم برای سازماندهی مذاکرات ژنو در زمان تعيين‌شده برآورده نشده و ما به‌عنوان نيروی نظامی و انقلابی در اين کنفرانس شرکت نمی‌کنيم.

روز گذشته سازمان ملل اعلام کرد که کنفرانس صلح سوریه يا “ژنو ـ ۲” روز چهارشنبه دوم بهمن‌ماه (۲۲ ژانویه) برگزار خواهد شد.

سليم ارديس افزود: "ما در زمان برگزاری کنفرانس ژنو و پس از آن به مبارزات خود ادامه خواهيم داد. دغدغه ما به‌دست آوردن سلاح برای جنگجويان‌مان است."

کشورهای غربی از ارتش آزاد سوريه پشتيبانی می‌کنند. اين ارتش گروه‌هايی از شورشيان مخالف حکومت بشار اسد را در خود گرد آورده است اما تأثير آن بر رويدادهای سوريه با قدرت‌گيری نيروهای اسلامگرا کم شده است.

نيروهای اسلامگرای مسلح جمعه گذشته "جبهه اسلامی" را تشکيل دادند.

اپوزيسيون سوريه در رابطه با شرکت در کنفرانس ژنو به‌شدت اختلاف دارند.

ائتلاف ملی سوريه، نيروی اصلی سياسی مخالف حکومت بشار اسد با شرکت در کنفرانس “ژنو ـ ۲” موافق است اما با مخالفت شديد نيروهای مسلح ضد حکومت سوريه روبه‌رو است.

ايران نيز گفته است حاضر است بدون پيش‌شرط در کنفرانس ژنو شرکت کند. محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران گفته است: "به‌نظر ما، شرکت ايران در کنفرانس ژنو نقش مهمی در حل مسئله سوريه خواهد داشت. اگر به‌منظور دستیابی به نتیجه از ایران برای حضور در این نشست دعوت شود بدون پیش‌شرط شرکت می‌کنیم."

روز گذشته بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل که زمان برگزاری کنفرانس ژنو را اعلام کرد از شرکت ايران در اين کنفرانس چيزی نگفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.