ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تظاهرات عليه دولت اوکراين ادامه دارد

تظاهرات مخالفان دولت اوکراين همچنان ادامه دارد. روسيه مخالفان را به "گرفتن دستور از خارج" متهم می‌کند در حالی که آمريکا از آن‌ها حمايت می‌کند.

برای پنجمين روز متوالی، صبح امروز سه‌شنبه ۱۲ آذرماه (سوم دسامبر)هزاران نفر از مخالفان دولت اوکراين در مرکز کيف، پايتخت اين کشور گرد آمدند و خواهان استعفای ويکتور لانوکوويچ، رئيس‌جمهور، شدند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، در اطراف پارلمان اين کشور امروز درگيری‌هایی ميان تظاهرکنندگان و پليس رخ داد.

به‌گفته مخالفان، ولوديمير ريباک، رئيس پارلمان اوکراين، به‌رغم اين‌که از نزديکان رئيس‌جمهور است، گفته است که پارلمان اين کشور موضوع بی‌اعتمادی به دولت را امروز بررسی می‌کند.

با اين حال همچنان خيابان‌های کيف شاهد تظاهرات مخالفانی است که خواهان نزديکی اوکراين به اتحاديه اروپا هستند.

تظاهرات مخالفان به‌دليل چرخش ناگهانی دولت اين کشور در پايان ماه نوامبر و امضا نکردن توافقنامه عضویت وابسته این کشور در اتحادیه اروپا به‌منظور روی‌آوری به‌سوی روسيه انجام می‌گيرد.

در تظاهرات امروز، شرکت‌کنندگان پرچم‌های حزب "ائتلاف دمکراتيک اوکراين برای اصلاحات" را که توسط ويتالی کليچکو، قهرمان بوکس جهان رهبری می‌شود، در دست داشتند.

خبرگزاری روسی ريانووستی نيز گزارش داده است که تظاهرکنندگان تمام راه‌های ورود به ساختمان دولت اوکراين را مسدود کردند.

بنا به اين گزارش، "گروه‌های کوچک معترضان در کنار درهای اين ساختمان ايستاده‌اند و از جمله حدود ۱۰۰ نفر در نزديکی ورودی مرکزی آن مستقر شده‌اند".

ريانووستی نوشته است که تظاهرکنندگان پرچم‌های ملی اوکراين و پرچم‌های دارای نشان حزب "آزادی" اوکراين را در دست دارند.

اين گزارش می‌افزايد، حدود ۱۰ اتوبوس حامل مأموران انتظامی در کنار ورودی مرکزی ساختمان دولت اوکراين قرار دارند و صف مأموران انتظامی نيز در مقابل تظاهرکنندگان ايستاده است.

روز گذشته ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه تظاهرکنندگان مخالف دولت در اوکراين را متهم ساخت که "از خارج دستور می‌گيرند". پوتين گفت: "اين به يک کشتار بيشتر شبيه است تا يک انقلاب."

اين در حالی است که آمريکا اقدام مخالفان را "تظاهرات مسالمت‌آميز" خواند که به‌شدت سرکوب شده است.

در روزهای گذشته نيروی انتظامی چندين نفر از تظاهرکنندگان را زخمی و دستگير کرده است.

ويکتور لانوکوويچ، رئيس‌جمهور اوکراين در گفت‌وگوی با تلويزيون اين کشور اذعان داشت که نيروهای امنيتی در برخورد با تظاهرکنندگان "زياده‌روی" کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ROUSIEH

    پوتین گفته شورش مردم اوکراین علیه امپریالیسم روسیه بیشتر شبیه کشتار است تا انقلاب ! از این به بعد مردم جهان باید از آقای پوتین اول اجازه بگیرند تا انقلاب کنند و همه مراحل را به تصویب ایشان برسانند وگرنه ایشان که هم آزادی شناس و هم انقلاب شناس و هم قهرمان حقوق بشر هستند با یک لگد روسی که از مارکسیسم لنینیسم روسی سرچشمه میگیرد و ما ایرانیها آنرا خیلی خوب میشناسیم و بارها نوش جان کرده ایم همه آنرا بر باد میدهند خیلی جالبه که دیکتاتورها و امپریالیست ها همیشه انگ مشخصی دارندکه به اعتراضات مردم بزنند مثل صدام و قذافی و اسد و بقیه .... میفرماید از خارج دستور میگیرند ! امریکا از آنها حمایت میکند ! چطو ر اگر تو حمایت کنی ایرادی ندارد اما مال امریکا بد است ؟ حمایت تو از اسد و قراداد میلیاردی با کودتاکژیان مصری اشکالی ندارد ؟ ان سنودن جاسوس را برده ای روسیه و همان نمایشنامه خط امام و اشغال سفارت را با او بازی میکنی ایرادی ندارد ؟ این سنو دن چه جوری از سری ترین اسند سازمان سیا با خبر بوده ؟ یک کنترات چی ! یعنی اینقدر سازمان سیا بی در و پیکر است که یک کارمند کنترات ای تی به اسناد فوق سری شنود انجلا مرکل دسترسی داشته که قاعدتا این گونه اسرار باید در دسترس چند نفر مقام بالا بیشتر نباشند ؟ آقا پوتین تو دست انداز بدی افتادی در اوکراین رئیس مجلس اوکراین اتفاقی از نزدیکان رییس جمهور روسی اوکراین است ؟ مثل ج ا که همه با هم فامیل هستند چرا چپ ها ساکت هستند ؟ اگر ترکیه بود که تا حالا ٢ میلیون مقاله مینوشتید ؟