ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه پرونده قتل عمد ستار بهشتی را بست

گيتی پورفاضل، وکيل مدافع اوليای

گيتی پورفاضل، وکيل مدافع اوليای دم ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویس جان‌باخته در زندان اوین، اعلام کرد که دادگاه کيفری کارکنان دولت اتهام قتل عمد مأمور پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (فتا) را در مرگ ستار بهشتی نپذيرفت و آن را شبه‌عمد تشخيص داد.

ستار بهشتی، کارگر وبلاگ‌نویس جان‌باخته در زندان اوین

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، گيتی پورفاضل گفت: "دادگاه درباره اختلاف نظر من و بازپرس مبنی بر قتل عمد يا شبه‌عمد بودن مرگ ستار بهشتی تصميم گرفته و پرونده را به شعبه اول دادسرای جنايی تهران ارجاع کرده است."

وی افزود: "طبق احضار قبلی دادسرا، امروز به شعبه اول بازپرسی دادسرای جنايی مراجعه کردم که اعلام کردند چون دادگاه قتل عمد را نپذيرفته و پرونده اتهام قتل عمد بسته شده، برای رسيدگی به اتهام شبه‌عمد بايد مجددا طرح دعوا کنيم."

وکيل مدافع اوليای دم ستار بهشتی گفته است طرح دعوای مجدد با اتهام شبه‌عمد را فعلا قبول نکرده است و در اين‌باره بايد با موکلش مشورت کند.

پورفاضل تأکيد کرد: "ما مرگ ستار بهشتی را همچنان قتل عمد می‌دانيم و شبه‌عمد را قبول نداريم."

به‌گفته وی بيشترين مجازات قتل شبه‌عمد پرداخت ديه است.

پيش از اين نيز رضا حیدرپور، پزشک زندان اوین و تنظیم کننده گزارش مرگ ستار بهشتی بازداشت شده است.

یک منبع آگاه آبان‌ماه گذشته به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت خانواده ستار بهشتی از وجود یک نظریه پزشکی قانونی مطلع شده‌اند که بر پایه آن این وبلاگ‌نویس که سال گذشته در بازداشتگاه درگذشت، به‌طور قطع بر اثر خونریزی ریه، کبد، کلیه و مخچه فوت کرده است.

ستار بهشتی آبان‌ماه سال گذشته در زندان پلیس فتا و در حین بازجویی جان خود را از دست داد. زندانیان هم‌بند بهشتی از آثار شکنجه بر بدن وی سخن گفته بودند و گفته می‌شد وی بر اثر شکنجه‌های واردشده در زندان کشته شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پریسکه

    […] *برگرفته از سایت رادیو زمانه […]

  • faryad

    مادر ستار بهشتی: ستار مرا کشتند و حکم دادند که قتل عمد نبود!

  • hasani

    شرم بر  حکومت طالبان !