ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادق لاريجانی: ما حقوق بشر اسلامی، قصاص و اعدام محاربه را قبول داريم

آيت‌‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه

آيت‌‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران امروز چهارشنبه ۱۳ آذرماه در ديدار با مسئولان عالی قضائی از تصويب چند قطعنامه‌ در محکوميت نقض حقوق بشر در ايران انتقاد کرد و گفت ايران حقوق بشر اسلامی، قصاص و اعدام محاربه را قبول دارد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، رئيس قوه قضائيه ايران با بيان اين‌که در مقوله حقوق بشر ميان غرب و جهان اسلام "اختلاف مبنايی" وجود دارد گفت: "برای نمونه در برخی از بندهای قطعنامه اخير اجرای قصاص را مردود دانسته‌اند و اين در حالی است که قصاص نص قرآن است و انتظار نابه‌جايی است که بخواهند ما از اجرای مضمونی قرآنی به دليل تصويب يک قطعنامه دست بکشيم."

لاريجانی تأکيد کرد: "وقتی قوه قضائيه را برای اجرای حکم قصاص محکوم می‌کنند در واقع می‌خواهند اعتقاد ما به اصل اسلام را محکوم کنند."

وی همچنين افزود: "اين‌که گفته شده‌است مجازات اعدام بر اساس عنوان‌های مجرمانه غيردقيق مانند محاربه که آن را دشمنی با خدا ترجمه کرده‌اند صورت می‌گيرد نشان از بی‌اطلاعی تدوين‌کنندگان قطعنامه دارد."

به‌گفته رئيس قوه قضائيه ايران محاربه "به معنای کشيدن سلاح بر روی مردم به قصد ترسانيدن آن‌ها" است و ابهامی در آن وجود ندارد.

صادق لاريجانی دستگيری بی‌دليل يا در بازداشت نگه‌داشتن بدون محاکمه افراد را که در قطعنامه‌های حقوق بشری عليه ايران آمده است را "دروغ بسيار بزرگ" خواند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Bahram

    یک مشت آدمکش سر نوشت ملت را بدست دارند.طرف صحبت از حقوق بشر اسلامی میکند و بلا فاصلهٔ از اعدام دفاع، و ماهیت ایه‌های قرآن را برخ جهانیان میکشد،بدون شرم و حیا.

  • بهنام

    عصر حجر اسلامی هم سرانجام روزی به پایان خواهد رسید . و شاید در آینده عده ای هم برای ملت مظلوم ایران که زیر یوغ این ستمکاران بوده اند عزا داری کنند .

  • Samad

    نکنه ای که صادق خان و دیگر آخوندان چون او ذکر نمیکنند این است که در همان قرآن نه اشاره ای به «روحانیت» است و نه کوچکترین اثری از «درجه دینی» که این  آقایان زیر عنوان حجت الاسلام و آیت الله و غیره در حوضچه های دینیشان به یکدیگر تقدیم میدارند. قرآن فقط و فقط از «ربانیون» و یا «ربیون» سخن میگوید که وظیفه شان فقط و فقط تعلیم و تدریس دین است و بس و نه تصدی قضاوت و  نه صدور حکم. و سخنان صادق خان در مورد محاربه با خدا بعنوان نمونه نشان بر بیگانگی ایشان  است با قرآن و تحریف در آن که خود حرفه آنجناب است و همجوران ناصادقشان.   

  • hamid

    نفرین  و آه باز  ماندگانشان ر اچه میکنی ؟

  • faryad

    طالبان 

  • faryad

    هنوز از محرومیت بانوان تیم ملی کاراته ایران در رقابتهای کشورهای اسلامی در اندونزی زمان زیادی سپری نشده که این بار دختران تیم ملی جوانان کاراته کشور به دلیل داشتن پوشش غیر مجاز و پوشاندن گردن، با اعتراض امارات، میزبان رقابتهای قهرمانی آسیا، در پای رقابتهای پایانی و کسب مدال طلا محروم و دست خالی ماندند. پیش از این مصر به پوشش اسلامی بانوان ایران اعتراض کرده و ورزشکاران ایران را ناامید ساخته بود. در دور قبلی مرضیه اکبرآبادی،معاونت وزارت ورزش در امور بانوان دستور پوشش بیشتر و غیرمجاز را از تهران صادر کرده بود و این بار هم دستور پوشاندن گردن ملی پوشان از تهران صادر شده است. معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان که هیچ تاوانی در مورد محرومیت پیشین نداد و در عوض داور ایرانی مورد بازخواست قرار گرفت و با محرومیت داخلی رو به رو شد، پس از محرومیت اخیر به خبرگزاری فارس گفته است: "به نظرم اتفاقاتی که در این مدت در بخش بانوان رخ می‌دهد بیشتر یک نوع بداخلاقی محسوب می‌شود!" خبرگزاری دانشجویان ایران در انتشار خبر محرومیت دختران تیم ملی جوانان، به مورد محرومیت دو ماه پیش بانوان تیم ملی کاراته در اندونزی هم اشاره کرده و نوشته است: "در آن زمان همه تقصیرها به گردن سرداور ایرانی مسابقات انداخته شد هرچند که بعدها مشخص شد مسئولان تیم ایران از پوشش جدیدی که مورد تایید فدراسیون جهانی نبود در آن رقابت‌ها استفاده کرده بودند." !!!

  • رویا

    حقوق بشر اسلامی یعنی برادر رشوه‌بگیر و اخوی زمین‌خوار!