ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تيم ملی فوتبال ايران در جام جهانی با آرژانتين هم‌گروه شد

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل برگزار شد و تيم ملی فوتبال ايران در گروه F با تيم‌های آرژانتين، نيجريه و بوسنی هم‌گروه شد.

در حالی که کمتر از شش ماه به رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ در برزيل نمانده است، مراسم قرعه‌کشی اين مسابقات شامگاه امروز، جمعه ۱۵ آذر (ششم دسامبر) در برزيل برگزار شد و ۳۲ تيم حاضر در اين رقابت‌ها حريفان خود را شناختند.

يادی از نلسون ماندلا در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال برزيل

بر اساس اين قرعه‌کشی، تيم ملی فوتبال ايران در گروه F با تيم‌های آرژانتين، نيجريه و بوسنی هم‌گروه شد.

آرژانتين يکی از بخت‌های قهرمانی در جام جهانی است. تيم ملی نيجريه نيز از تيم‌های قوی آفريقا به‌شمار می‌رود و نخستين تيم اين قاره بود که به جام جهانی ۲۰۱۴ راه يافت. در اين ميان تيم ملی بوسنی برای نخستين بار به جام جهانی راه يافته است.

ايران در روز نخست ۲۶ خرداد (۱۶ ژوئن) در شهر کوريتيبا و در ورزشگاه دا بايکسادا به مصاف تيم ملی نيجريه می‌رود و سپس شش روز بعد در ورزشگاه استاديو مينيرو شهر بلوهوريزونته به مصاف آرژانتين خواهد رفت. بازی آخر ايران چهارم تيرماه (۲۵ ژوئن) در شهر سالوادور و ورزشگاه فونته‌نوا برابر بوسنی خواهد بود.

کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تيم ملی فوتبال ايران پس از قرعه‌کشی گفت بايد از هم‌گروهی با اين تيم‌ها لذت برد.

کی‌روش گفت: "بايد برابر بهترين تيم‌های دنيا قرار بگيريم و فرصت بسيار بزرگی است تا پيشرفت کنيم و نشان دهيم تيم بهتری شديم."

جواد نکونام، کاپيتان تيم ملی فوتبال ايران نيز گفت: "به نظرم قرعه ايران خيلی بد نيست و اگر غير از آرژانتين تيم ديگری به ما برخورد می‌کرد شرايط بهتری پيش روی تيم ملی قرار می‌گرفت."

نکونام با بيان اين‌که تيم ملی ايران بازی دوستانه نداشته ‌است، تأکيد کرد که ايران نياز به آماده‌سازی شبيه به جام جهانی ۹۸ و ديدارهای تدارکاتی خوب دارد.

سرمربيان ۳۲ تيم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ برزيل

آلخاندرو سابه‌يا، سرمربی تيم ملی آرژانتين نيز از گروه‌بندی تيم خود اظهار رضايت کرد و گفت: "در گروه خوبی قرار گرفته‌ايم. می‌توانستيم در گروهی به مراتب سخت‌تر از اين قرار بگيريم."

تيم ملی فوتبال ایران پس از یک دوره غیبت در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ شرکت می‌کند.

در ميان گروه‌بندی‌های جام جهانی گروه D با حضور چهار تيم پرقدرت اروگوئه، ايتاليا، بريتانيا و کاستاريکا يکی از دشوارترين گروه‌هاست.

فرناندا ليما، بازيگر برزيلی مجری مراسم

برزيل، ميزبان مسابقات در گروه A با کامرون، مکزيک و کرواسی هم‌گروه است و اميدوار است در اين دوره در خانه خود مقام قهرمانی را کسب کند.

در گروه B اسپانيا، قهرمان دوره پيشين، با شيلی، استراليا و تيم ملی هلند ديدار خواهد کرد. بدين ترتيب در اين گروه فينال جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی ميان تيم‌های اسپانيا و هلند تکرار خواهد شد. در آن ديدار اسپانيا موفق شد با يک گل هلند را شکست دهد و برای نخستين بار قهرمان جام جهانی شود.

ژاپن، از تيم‌های قوی آسيا نيز در گروه C با تيم‌های کلمبيا، ساحل عاج و يونان روياروی خواهد شد. تيم ملی فرانسه که تا ديدار آخر خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی برابر اوکراين حضورش در اين مسابقات در هاله‌ای از ابهام قرار داشت در گروه E با سوئيس، اکوادور و هندوراس ديدار خواهد کرد.

تيم پرقدرت آلمان در گروه G به مصاف غنا، آمريکا و پرتغال خواهد رفت و بدين ترتيب يواخيم لو مربی آلمان و يورگن کلينزمن، مربی آمريکا که در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به‌طور مشترک تيم ملی آلمان را هدايت می‌کردند در اين جام رو در روی يکديگر قرار خواهند گرفت.

در گروه H تيم ملی بلژيک که در دو دوره اخير جام جهانی در آلمان و آفريقای جنوبی نتوانست حضور يابد اما در بازی‌های مقدماتی اين دوره قوی ظاهر شد، به‌عنوان سرگروه با الجزاير، روسيه و کره جنوبی، حريف ايران در بازی‌های مقدماتی، مسابقه خواهد داد.

جام جهانی ۲۰۱۴ در برزيل، بيستمين دوره از اين مسابقات است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • peyman

    جهان سوم ما هستیم که اجازه دیدن مستقیم مراسم قرعه کشی برایمان حرام است.

  • hasani

    به گزارش تیک Tik.ir، فردوسی پور پس از مواجهه با اصرارهای مکرر مهدی مهدوی کیا در برنامه 90 مبنی بر پخش مراسم قرعه کشی جام جهانی فوتبال گفت: بگذاریم بگویم، لباس خانمی که در مراسم بر روی صحنه حضور دارند، خیلی منشوری است. !!!

  • hamid

    من متعجبم چگونه سیمای حکومت اسلامی این مراسم را با مجریش مستقیم پخش کرده ؟!

  • امیر داوری

    تمام گروهها متعادلند فقط جای کشور سوئد خالی است.