ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیام چهار فعال سابق دانشجویی از زندان به مناسبت شانزدهم آذر

چهار فعال سابق دانشجویی، با

چهار فعال سابق دانشجویی، با انتشار متنی از داخل زندان اوین، شانزدهم آذر، روز دانشجو را گرامی داشتند.

به گزارش تارنمای کلمه، حسن اسدى زیدآبادى، عماد بهاور، عبدالله مومنى و بهاره هدایت، چهار فعال پیشین داشجویی که اینک در زندان اوین تهران، دورن‌های محکومیت خود را می‌گذراند در پیام مشترک خود آورده‌اند: "دانشجو زبان صریح نقد قدرت تمامیت‌خواه است که در کام نمى‌ماند؛ حتى به زور زندان، دانشجو کوشنده آزادى آکادمى است حتى اگر اخراج و ستاره‌دار شود. خط قرمز دانشجو، تعهد به دموکراسى و حقوق بشر براى همه و مقابله با استبداد راى و جزم‌اندیشى در همه عرصه‌هاست"

این فعالان سیاسی زندانی، در بخش دیگری از پیام خود نوشته‌اند: "قطرات خونى که در ١۶ آذر، ١٨ تیر و ٢۵ خرداد بر صحن دانشگاه ریخت چه آرمانى را سرافراز و بالنده کرد؟ روزها و سالهایى که دردمندانه در کنج سلول هاى جور و خودکامگى به سر شد راهگشاى کدامین مسیر و راهنماى چه جریانى بوده است؟"

امروز شانزدهم آذر، مصادف است با شصتمین سالروز کشته شدن سه دانشجوی دانشگاه تهران با نام‌های شریعت‌رضوی، قندچی و بزرگ‌نیا در سال ۱۳۳۲

به مناسب روز دانشجو، امروز برنامه‌هایی در بزرگداشت این روز از جمله در دانشگاه «شهید بهشتی» تهران، برگزار شد؛

برخی از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز بیانیه‌هایی به همین مناسبت منتشر کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farhad

    شریعتمداری در واکنش به فریاد دانشجویان دانشگاه صنعتی درباره زندانی سیاسی آزاد باید گردد، گفت: جناب آقای روحانی نیز به آزادی این افراد راضی نیست، چون نمی‌خواهد دولتش تحت فشار و همراهی اسرائیل قرار گیرد و من از آقای روحانی تشکر می‌کنم که می‌داند صرفا آنها با آمدنشان باعث آشوب و کانونی برای اسرائیل می‌شوند. وی تاکید کرد: همه اسناد نشان می‌دهد که آنها تحت حمایت اسرائیل و آمریکا هستند. مدیر مسئول کیهان در ادامه با بیان اینکه 7 درصد رای این همه سر و صدا ندارد، گفت: شما مجبور بودید به آقای روحانی بچسبید، زیرا اصلاحات قصد داشت از آقای روحانی به عنوان یک پل استفاده کند، اما او اجازه نداد. شریعتمداری تاکید کرد: حزب‌الله تا زنده است اجازه نمی‌دهد ستون پنجم، اسرائیل و انگلیس آقای روحانی را تحت فشار قرار دهند!!