ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجبار دانش‌آموزان پنج مدرسه در بوکان برای تامين هزينه سوخت مدارس

دانش‌آموزان پنج مدرسه در روستاهای

دانش‌آموزان پنج مدرسه در روستاهای شهرستان بوکان استان آذربايجان غربی ملزم شده‌اند تا هزینه سوخت مدارس را خود تامين کنند.

به گزارش کُردپا، طی چند روز گذشته مسئولان مدارس روستاهای "برده زرد، قربراز، يکشوه، قاطانقر و ياسی‌کند" از توابع شهرستان بوکان، برای تامين سوخت مدرسه مبلغ ١٢ تا ۲۵ هزار تومان از دانش‌آموزان دريافت کرده‌اند.

بر پايه اين گزارش "پيشتر مدير مدرسه روستای علی‌آباد بوکان مبلغ ۵۰ هزار تومان از دانش‌آموزان دريافت کرده بود."

شاهد علوی، عضو پيشين کانون صنفی معلمان کردستان ايران دريافت پول توسط مدارس را "غيرقانونی" اعلام کرده و افزوده است: "برابر با قانون اساسی، دوره‌ آموزش عمومی برای کودکان واجب‌التعليم در ايران رايگان است اما در عمل، مدارس دولتی در ايران در قالب طرح‌هايی متنوع و با عنوان مشارکت اوليا پول طلب می‌کنند".

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sina

    یک شهروند مهابادی در اثر تیراندازی افراد ناشناس به قتل رسید. به گزارش آژانس خبری موکریان، “بختیار مستانی” بر اثر تیراندازی افراد ناشناس به قتل رسیده و جسد وی روز جمعه ۱۵ آذرماه ۹۲ در محدوده جاده سد مهاباد پیدا شده است. با وجود پیگیری های مکرر خبرنگار موکریان در مهاباد از طریق اورژانس و بیمارستان شهر و مراکز انتظامی در رابطه با این قتل و دلایل احتمالی و افراد مرتبط با آن، تا لحظه تنظیم خبر اطلاع دقیقی از جزئیات قتل “بختیار مستانی” به دست نیامده است. لازم به ذکر است هفتم ماه جاری نیز موکریان گزارش کرد جسد جوانی ۲۸ ساله به نام “جواد سهرابی” زیر پلی در مسیر جاده شاهو به پاوه توسط اهالی منطقه پیدا شد. دراین باره شاهدان در محل به خبرنگار موکریان گفته بودند؛ آثار برجای مانده روی جسد جوان بیانگر آن بوده که مقتول از ناحیه شکم وسینه با ضربات چاقو به قتل رسیده است. گفتنی است طی ماه های اخیر حداقل ۵ مورد قتل مشکوک فقط در شهرستان بوکان گزارش شده است (م.احمدپور و همسر – محمدی – بهرامی – شکارچی) این در حالیست که مسئولان محلی از هرگونه اطلاع رسانی دراین باره جهت تنویر افکار عمومی سرباز میزنند